כללי הזהב לרכישת צעצועים בזול

ענף הצעצועים מתפרנס בעיקר ממכירת אשליות. אסטרטגיות שיווק מתוחכמות שנוגעות בדיוק בעצבים החשופים של ההורים, מוכיחות את עצמן שוב ושוב. צעצועים נמכרים תחת השמות 'בייבי איינשטיין' או 'בייבי מוצארט', וההורים, בתקווה שהילד יהפוך לגאון בין לילה מתפתים

שושי מילר | כיכר השבת |
דווקא הצעצועים המסורתיים, טובים יותר (צילום: פלאש 90)

ההוצאה על צעצועי ילדים היא מעמסה של ממש על גבם של ההורים. מחד צעצועי הילדים מהווים כלי חשוב בהתפתחות הילד מי לא רוצה שהילד שלו יהיה איינשטיין קטן? מאידך, צעצועים שבאמת עוזרים להתפתחות הילד, כאלו שנבנים על סמך ידע וטכנולגיה מתקדמת, עולים הון.

האמת שהשוק מוצף בצעצועים, המגוון אדיר והפיתוי לרכוש צעצועים הוא גדול, גם כאלה שהילד לא בדיוק צריך.

אך האמת שענף הצעצועים מתפרנס בעיקר ממכירת אשליות. אסטרטגיות שיווק מתוחכמות שנוגעות בדיוק בעצבים החשופים של ההורים, מוכיחות את עצמן שוב ושוב. צעצועים נמכרים תחת השמות 'בייבי איינשטיין' או 'בייבי מוצארט' ומוכרים להורים אשליה כי אם הם ירכשו את הצעצוע המתוחכם, הילד יהפך בין לילה לאיינשטיין קטן והסיכוי שהוא יהפך לגדול הדור הבא, הוא יותר מוודאי.

לא סתם שוק הצעצועים לילדים בישראל, מגלגל כמליארד שקל! כשהמשפחה הממוצעת מוציאה בממוצע כ-3,600 שקל על צעצועים ומשחקים.

איך רוכשים צעצועים לילדים בחכמה?

שלא תבינו לא נכון, אין חולק כי תרומתם של המשחקים להתפתחות היא גדולה. בפרט בשנותיו הראשונות של הילד, התועלת שבמגע של התינוק עם העולם דרך צעצועים מתוחכמים, היא רבה. על ידי הכנסת הצעצועים לפה הילד מתוודע לעולם, והמגע בסוגים רבים של חומרים מפתח את מוחו, צעצועים גם מגרים את הילד לזחול לקראתם ומפתחים את יכולת הזחילה. מגיל שנתיים ועד גיל 12 עולמם הרגשי של הילדים מבוטא דרך המשחקים.

אך כאן בדיוק הבעיה. המודעות הרבה שלנו לתועלות של המשחקים, גורמת לנו להיות רגישים מידי לנושא, כך אנו 'מציפים' את הילדים בצעצועים שלא לצורך. עודף הגירויים שנוצר (ודאי אם יש מחשב בבית, וקל וחומר אם יש בו משחקים) גורם לילדים תחושה של מיצוי, והמשפט 'אמא משעמם לי' מוצא את דרכו לאוזנייך פעמים רבות מידי.

שלל רב של בעיות נגרמות בשל ריבוי במשחקים, החל מבעיות קשב וריכוז (בעקבות משחקי מחשב וסרטים) וכלה בדחיית סיפוקים.

לפניכם מספר נקודות חינוכיות לרכישת צעצועים, המומלצות על ידי פסיכולוגים התפתחותיים.

הזהרו ממשחקים המעודדים אלימות, או גזענות. לפעמים מאחורי משחק תמים מסתתר מסר לא חינוכי (ובוודאי לא יהודי).

העדיפו משחקים המעודדים חברתיות וחברות.

אל תרתעו ממשחקים עם מפסיד ומנצח, גם להפסיד לומדים וזה הגיל הנכון לחנך לכך. למדו את הילד להפסיד בכבוד להתרומם מהקרשים להסיק מסקנות ולנצח בצניעות.

שימו לב לגודל חדרו של הילד, אל תקנו צעצועים גדולים לחדר קטן, תחושת החנק לא נעימה גם לא לילד.

כללי הזהב לרכישת צעצועי ילדים בזול

לפניכם כללי הזהב לרכישת משחקים, כך שישמשו מנוע להתפתחות הילד ולא חלילה להיפך. ותתפלאו זה יעלה לכם הרבה פחות כסף.

  • העדיפו משחקים הכוללים שחקנים מרובים, משחקים שאפשר לשתף איתם ילדים אחרים, יעודדו את הצד החברתי של הילד ויחסכו לכם בהוצאות.
  • לא להגזים עם מותגים. אפשר לקנות מותגים, אך באופן פורפורציונאלי. כאן אנחנו צריכים לתמרן בין הרצון של הילד את מה שיש לחבריו, לבין העלויות הגבוהות וחוסר התועלת. יש היום משחקים רבים השווים באיכותם למשחקי המותגים, לכן יש לרכוש מותגים במידה, כך שהילד ירגיש טוב אך אתם לא תעודדו הערצת מותגים ותוזילו כסף מכיסכם לריק.
  • שתפו את הסבא והסבתא. ההורים שלכם מן הסתם אוהבים להפתיע את הנכד האהוב במשחק חדש ומתוחכם מפעם לפעם. אם תשתפו אותם בצרכים של הילד, כולם ירוויחו. אתם תחסכו כסף והסבא יביא לנכד בדיוק מה שהוא אוהב.
  • כל רשת צעצועים מכובדת, מציעה מבצעים משמעותיים. חלק מהרשתות מאפשרות מעקב אחר מבצעים דבר שיחסוך לכם מאות שקלים.
  • יש אמת באמירה כי צעצועי מותג עדיפים על צעצועים פשוטים, אך יש לשים לב לכמה דברים. כשהילד קטן ומכניס את הצעצועים לפה, חשוב לקנות צעצועים מפלסטיק איכותי. צעצועים זולים מכילים חומרים מסוכנים המתמוססים לפיו של הילד. אך כשהילד גדל אפשר לרכוש לו גם צעצועים זולים יותר. בניגוד לכך בצעצועי גינה כדאי להשקיע במותגים כדוגמת 'ליטל טיקס' שמחזיקים שנים, גם לילדים הבאים.
  • קראו על התפתחות הילד והתאימו משחקים בהתאם, הצעצועים הקלאסיים והפשוטים (שהם גם זולים בדרך כלל) עדיפים בהרבה על המתוחכמים. רבים מהצעצועים הפשוטים (קוביות, טבעות פאזלים) הם אלו שמועילים ביותר להתפתחות הילד.
  • פריסה נכונה של הצעצועים בחדרו של הילד חוסכת כסף רב. כאשר 'דוחסים' את הצעצועים במגירות גדולות שוכחים מה נמצא בתחתית.

בהצלחה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר