צו חדש ימנע מספקים לשווק ביצים נגועות

ביצים מזויפות הן סכנה צרכנית גדולה. ביצים רבות מגיעות כשהן נגועות בחיידק הסלמונלה. תקנות חדשות, קובעות סימון ביצים כך שתוכלו להמנע מביצים מזויפות או נגועות (צרכנות)

שושי מילר | כיכר השבת |
הקץ לביצים מזויפות (צילום: פלאש 90)

משרד החקלאות מקדם תקן חדש לסימון ביצים. לפי התקן החדש יחוייבו בעלי הלולים והיבואנים, לסמן על גבי הביצה את ארץ הייצור שלה ושיטת הגידול. לפי התקנות החדשות תוכלו לדעת את סוג הכלוב, אם אתם אוכלים ביצי לחופש נולדו או ביצים אורגאניות. מספר היצרן יסמן את בית הגידול ותחתנת המיון.

כ-380 מליון מהביצים ששווקו בישראל בשנים האחרונות, יובאו מחו"ל. מתוכן כ-62% מתורכיה, העובדה לא צוינה על גבי הביצה. הבעיתיות שבאי הסימון היא רבה, בתורכיה למשל אל קיימת חובת חיסון לתרנגולות נגד סלמונלה, כפי שקיימת בישראל.

משרד החקלאות הודה בעבר שהצו מחייב את סימון ארץ הייצור. אך הצו לא יושם בטענה שהאכיפה על סימון ארץ הייצור תתחיל בספטמבר. כעת עם התקנות החדשות תוכלו לדעת אם יש סיכון לסלמונלה בביצים שאתם צורכים.

המצב היום, גורם לכך שקל יותר לשווק ביצים מזויפות. כשאומרים מזויפות הכוונה בעיקר לרמאות בנושא ארץ המוצא של הביצים. כך אנשים שרצו להמנע מביצים המיובאות מתורכיה לא יכלו, מכיוון שהמשווקים יכלו להעלים את ארץ המוצא של הביצים.

לפי התקנות החדשות, הצרכנים יוכלו להבדיל ביתר קלות בין ביצים מפוקחות לאלו שאינן בפיקוח. ביצים בפיקוח ייארזו באריזה מקרטון אפור ועל האריזה יופיע כיתוב 'מוצר בפיקוח' כל זאת בנוסף לסימונים האמורים לעיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר