ענף המיפוי וגיאו אינפורמציה - תעשייה שמגלגלת מאות מיליוני שקלים

מכללת 'מבחר' פותחת את המחזור השני במיפוי וגיאו-אינפורמציה, יצאנו לבדוק את היקפה של התעשייה, כמה כסף היא מגלגלת, כמה עובדים מועסקים בה, עד כמה יש ביקוש לעובדים חדשים, ומהם האופציות הפתוחות בפניו של בוגר המסלול (צרכנות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מכללת 'מבחר' פותחת את המחזור השני במיפוי וגיאו-אינפורמציה, יצאנו לבדוק את היקפה של התעשייה, כמה כסף היא מגלגלת, כמה עובדים מועסקים בה, עד כמה יש ביקוש לעובדים חדשים, ומהם האופציות הפתוחות בפניו של בוגר המסלול.

טל אטקס, מנכ"ל חברת "בני אלי אטקס מכשירי הנדסה ומדידה בע"מ" מקיים שיתוף פעולה עם מכללת מבחר והוא מהווה פרטנר מצוין לשיחה כזו.

החברה, שנוסדה בשנת 1905 (!) מספקת שירותים לכ-400 משרדי מדידות ברחבי הארץ. החל מייבוא ציוד, שיווק, מעבדת שירות ופיתוח מוצרים ייעודיים לתעשייה. החברה מעניקה תמיכה לכלל המוסדות שמכשירים אנשי מקצוע לתעשייה הן בהיבט של חיבור בוגרים למקומות עבודה והן בהיבט של אספקת ציוד מוזל למעבדות עבודה מעשית במוסדות.

פנייה של טל אטקס להנהלת מבחר, הולידה פניות רבות של משרדים המעוניינים להעסיק סטודנטים ובוגרים של המסלול, במקומות עבודה ההולמים את אופיו של המגזר החרדי.

טל, איש זהיר באופיו, מסרב למסור נתונים מדויקים על היקף התעשייה, אבל מוכן לתת הערכה כללית "אני מעריך שכיום קיימים בישראל, כ-400 משרדי מדידות. המשרדים הללו מעסיקים כ-1800 איש בעבודות שטח ועוד מאות אנשים בעבודות משרד הדורשות התמחות מקצועית כמו זו שנלמדת במבחר".

"צריך לקחת בחשבון שיום עבודה של קבוצת עבודה בתחום המדידות עומדת על סך של 2,000 שקלים לפחות", מוסיף טל אטקס, "המשמעות היא שהתעשייה מגלגלת כ-250,000,000 שקלים בשנה".

"זו תעשייה ענקית שניתן להתפתח בה במגוון תחומים מרתקים. בנוסף, קיימים מקומות עבודה בהם נדרש סיווג בטחוני מיוחד המאפשר להיכנס לאתרים ביטחוניים רגישים. אני מאמין כי כל סטודנט ובוגר של המסלול במבחר ימצא עבודה בקלות ויוכל להתקדם ולהצליח במקצוע", אומר טל לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר