סל הקניות הזול ביותר לפסח: סניפי רמי לוי נמצאו כזולים

לקראת מסע הקניות הגדול כולנו עסוקים בחיפושים אחרי סל קניות הזול ביותר לפסח. האם יש אמת בפרסומות ומי הרשת הזולה באמת? • מדור צרכנות נבונה בסקירה מיוחדת לקראת פסח (צרכנות)

דינה פלר | כיכר השבת |
אז היכן ניתן למצוא את סל הקניות הזול ביותר לפסח? (צילום: פלאש 90)

לקראת החג הרשתות לא מתכוונות לעשות לנו חיים קלים. ריבוי הפרסומות, המבצעים, ההגבלות וההתניות רק מבלבל אותנו. המועצה הישראלית לצרכנות החליטה להרים את הכפפה ולבדוק, מהי הרשת שמציעה את סל המוצרים הזול ביותר. והתשובות היו מפתיעות ביותר.

מסתבר שבדיוק אותה רשת מככבת הן ברשימה הזולה והן ברשימה היקרה. הפערים בין הרשתות השונות הגיעו למאות אחוזים, אך גם בסניפים של אותה רשת לא היה מחיר אחיד על מוצרים זהים.

באופן כללי ניתן שרוב סניפי 'רמי לוי' הופיעו ברשימת הסניפים הזולים, ברשת 'מגה' המצב מורכב יותר וקיים שוני מהותי בין הסניפים, למשל, סניף הרשת בקרית החיים הוא הסניף הזול ביותר עם סל המוצרים שעולה 456.20 ש"ח בלבד. אבל אותה רשת "מגה" שמפעילה תת-רשת בשם "מגה בעיר" טיפסה גם לראש רשימת הסניפים היקרים עם "מגה בעיר" בית הכרם בירושלים, בה סל המוצרים שעולה כבר 719.90 ש"ח! וחשוב להדגיש, מדובר באותם מוצרים בדיוק.

בגלל הפערים בין הסניפים השונים של אותה רשת, קשה מאוד להכליל ולומר מהי רשת זולה ומהי רשת יקרה. ניתן לומר רק שרוב הסניפים של רשת "רמי לוי" נמצאות זולים, כמו גם סניפים רבים של רשת YOU אחריהם "מגה בול", "יינות ביתן" ו"ויקטורי".

מבדיקת המועצה לצרכנות עולה גם שה"אלופים" בפערי המחירים הם דווקא המוצרים החיוניים לפסח, כמו למשל הקוקס הטחון שרשם שיא מפוקפק של 275% בהבדלי מחירים בין הרשתות השונות. נכון, כשבודקים מוצר אחד, למשל אותו קוקס טחון שעולה כמה שקלים בלבד, כל חישוב הפערים הזה נראה קטנוני, הרי בסך הכול מדובר ב-2-3 שקלים. אך אם נחשוב על הקניות שלנו לפסח שמגיעות בקלות למאות פריטים, ונכפיל את מספר הפריטים אפילו ב-2 ש"ח, נגיע מייד למאות שקלים, וזו כבר פגיעה רצינית בתקציב המשפחתי.

למוצרים בודדים יש יכולת לא רק לייקר בצורה משמעותית את סל הקניות, אלא גם לבלבל אותנו בדרך לאותו סל. מרכולים רבים מפרסמים מבצעים על מוצרים מסוימים, ובכך יוצרים רושם של הנחות גדולות וסף מחירים נמוך. בפועל, הנחה על מספר פריטים לא מעידה כלל על רמת המחירים באותה רשת ובאותו סניף.

אם באופן כללי, מדובר בסניף שמתאפיין במחירים גבוהים, אין טעם להתפתות לפרסומי המבצעים. בבדיקה קפדנית עולה שהמוצרים שבמבצע הם חלק זניח בסך הקניות לחג, ואם המחיר הכללי של הסל די גבוה באותו הסניף, גם המחיר הסופי של הסל יהיה גבוה מאוד למרות אותם מבצעים.

התדמית של הרשת משחקת תפקיד מאוד חשוב בתקופה הזאת. כפי שכבר אמרנו, סניפים יקרים פעמים רבות מנסים לעשות רושם של הוזלה כללית לקראת החג ע"י מבצעים אטרקטיביים במיוחד על מספר מוצרים בודדים. ובאופן כללי רשתות משתדלות להוזיל עד כמה שאפשר את סל הקניות דווקא בימים האלה, כשהמועצה לצרכנות וסיירות הצרכנות של כלי התקשורת עורכות בדיקות ומפרסמות סקרים. הניסיון והסקרים מהשנים הקודמות מלמדים שלקראת החג עצמו מבצעים רבים מסתיימים ומי שהתהדר בסל מוצרים זול בזכות מבצעים, בימים ללא מבצע מציע את אותו הסל במחיר גבוה הרבה יותר ונהנה מהביקוש רק בזכות התדמית.

(בחלק מהנתונים הסתמכנו על דו"ח המועצה הישראלית לצרכנות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר