התפשטות הקורונה

'העדה': הגנים ובתי הספר לבנות - ייסגרו; ב'חיידרים' ילמדו בקבוצות

חברי בית הדין 'העדה החרדית' התכנסו לישיבה בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה • הוחלט: הגנים ובתי הספר ייסגרו; החיידרים והישיבות ילמדו עם מספר שינויים (אקטואלי)

(צילום: חיים גולדברג)

כפי שפורסם אמש ב'כיכר השבת', ב'העדה החרדית' קיימו הבוקר (ראשון) ישיבה מיוחדת בהשתתפות רבני וחברי הבד"צ, בראשות הראב"ד, הגאון רבי משה שטרנבוך, בנוגע להיערכות לנגיף ה'קורונה', ובשאלת המשך קיום הלימודים בבתי הספר ובתלמודי התורה.

בתחילת הישיבה נשא דברים העסקן הרפואי ר' שמעון ברוין שהרחיב על כך שכולם ממתינים להחלטת רבני ה'עדה' בנושא, וכי במגפות שהיו בעבר הורו הרבנים לחלק את הציבור לקבוצות קטנות שהמשיכו בלימודם.

לאחר מכן נשא דברים המשגיח באחד מתלמודי התורה של ה'עדה', הרב יוחנן שמאי, שסיפר לרבנים על כך שהבוקר הגיע פקח לאחד מתלמודי התורה על מנת לסגור את המקום, ולאחר שהוסבר לו שממתינים להכרעת הרבנים, הוא אישר את המשך הלימודים, עד להכרעה ברורה בנושא.

עוד הוא הוסיף כי לדעתו, בוודאי שצריך לשמור על הגיינה ועל נקיון, אך לא כל הצעדים שננקטו בישראל, מקורם בשיקולי בריאות, ברומזו ככה"נ על כך שראש הממשלה הורה על צעדים מסויימים בגלל מצבו המשפטי.

במכתב ששיגרה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור לרבני 'העדה החרדית', ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', היא מפרטת את הידוע על מחלת הקורונה וכיצד היא מדבקת ומרחיבה על החיוניות שביישום ההנחיות וסגירת מוסדות החינוך כדי לעצור את התפשטות המחלה בקרב הקהילה כולה.

לאחר שהרבנים שמעו את הצדדים הוחלט:

  • הלימודים בתלמודי התורה יימשכו, אך התלמידים יחולקו לקבוצות קטנות יותר
  • התלמידים בחיידרים ובישיבות לא יתפללו או יאכלו יחד, ובנוסף יבוטלו לימודי החול.
  • גני הילדים - יושבתו עד להודעה חדשה
  • בתי הספר לבנות - יושבתו גם הם עד להודעה חדשה
  • הוספת תפילת 'אבינו מלכנו' בתפילות שתבוטל הגזירה הקשה
  • קריאה לציבור לשמור על היגיינה ועל ניקיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר