בהלת הקורונה

הגר"צ בוארון: אסור לבטל לימוד תורה לרגע

הגאון רבי ציון בוארון בקריאה בעקבות ההנחיות המגבילות של משרד הבריאות: "אסור לבטל מקומות תורה. אין מה לחשוש מלבוא לבתי כנסיות ובתי מדרשות", הוסיף הדיין (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

בעקבות 'בהלת הקורונה' המשתוללת ברחבי העולם ובארץ ישראל, נשא הגאון רבי ציון בוארון דברים, בהם קרא שלא לבטל תלמוד תורה ולהגיע ללמוד ולהתפלל בבתי הכנסת ובתי המדרש.

בתחילת דבריו הביא הגר"צ בוארון את המובא בספר הקדוש 'שומר אמונים' בשם רבינו האר"י ז"ל - כשיש ח"ו דבר בעיר אינו יכול לשלוט רק באלו שיש להם פחד, אבל אלו שמתחזקים בליבם בביטחונם בה' ומתגברים על הפחד, אין שום רע יכול לשלוט בהם ולכן צריך גם כן להיזהר שלא לפחד בשעת הדבר אלא להתפלל לה' והוא יענם, ואדרבה כי המפחד מהס"ם הוא נותן כח וגבורה למגפה להתגבר, בר מינן, אלא חבי כמעט רגע עד יעבור זעם, ויעסוק תמיד בתורה ובמעשה הקטורת והכל יתבטל.

בסיום דבריו קרא לרבני הקהילות ובתי המדרשות לקיים סדרי לימוד תורה ברציפות יומם ולילה. "אני חושב שכדאי שבתי הכנסיות ובתי המדרשות יקיימו החל מהערב ולפחות עד מוצאי שבת, את דברי רבינו הרמח"ל עליו השלום, בעשיית משמרות לימוד תורה יומם ולילה ברציפות".

"כל אחד ילמד, זה בשעה זו וזה בשעה אחרת, הן לימוד הזוהר הקדוש או כל לימוד תורה אחר והעיקר ללמוד תורה ושהלימוד יהיה ברצף שעוד קודם שאלו מפסיקים האחרים כבר יתחילו וגם בשעת התפילות יהיו לומדים".

כמו כן, בימים האחרונים התבטא הגר"צ בוארון ואמר כי היכלי התורה והכוללים הם מקום חיותנו ולא יעלה על הדעת לבטלם אפילו רגע אחד.

"צריכים להיות חזקים ולא לפחד משום דבר שאומרים וגוזרים - והעיקר לא לבטל אף מקום תורה בשום אופן ח"ו, רק התורה מחזיקה אותנו ולולא התורה הקדושה אבדנו ח"ו, ורק בזכות המשך קיום התורה הכל יתבטל בקרוב ממש", אמר.

כן הורה לשואלים את פיו שאסור לבטל תפילות במניין. אסור לבטל מקומות תורה. אין מה לחשוש מלבוא לבתי כנסיות ובתי מדרשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר