חרדים מההסתה?

הגר"ד לאו מצטרף לקמפיין שמירת ההנחיות

קמפיין חרדי ציבורי קורא לשמירה על הנחיות משרד הבריאות גינוי פורעי חוק והפסקת ההסתה. בקמפיין בשיתוף אתר 'כיכר השבת' משתתפים מאות חרדים מכל הגוונים (עדכוני קורונה)

בתגובה להסתה נגד המגזר החרדי מתפרסם היום (שני), קמפיין המונים חרדי הקורא לשמירה על ההנחיות ולגינוי המסכנים את שלום הציבור.

בסרטון נראה הרב הראשי לישראל דוד לאו, ומאות משפחות חרדיות ששלחו סרטונים ובהם המסר "חרדים לבריאות שומרים על ההנחיות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" הסרטון מבקש להעביר מסר של סולידריות חברתית ואחריות ציבורית, ולהמנע ממשחק האשמות.

לדברי המארגנים, קבוצת פעילים חברתיים בשם "חרדים לעתיד", הקמפיין נועד לייצר דו שיח ישיר עם המגזר הכללי בגובה העיניים ללא התנצחות או התנצלות וללא תיווך של גורמים פוליטיים, "מאוד חשוב לנו שכולם יבינו שברמת הפרט אין בינינו מחלוקות בנושא הקורונה, וכל השיח הפוליטי ומשחקי האשמות לא עוזרים למאבק במחלה, במקרה הזה כולנו מאוחדים ערבים ויהודים חילונים כחרדים".

מנהלי הקמפיין בחרו לשלב את הציבור כבר בשלב ההפקה וביקשו ממנו באמצעות הרשתות החברתיות ובשיתוף עם אתר "כיכר השבת" לשלוח סרטונים עם ההצהרה "חרדים לבריאות שומרים על ההנחיות"

לדבריהם, מאות סרטונים נשלחו בזמן קצר על ידי הציבור בתמיכה משמעותית במסר המרכזי: הציבור החרדי ברובו המכריע מחויב באופן מלא לכללים ומגנה את המיעוט הקולני שמפר אותם. "מדובר במספר מועט של חרדים פורעי חוק המוציאים את דיבתם של מיליון איש. כבר היינו עדים למקרים בהם בעלי חזות חרדית מגורשים ממקומות ציבוריים סופר-מרקטים בנקים וכדומה. זה מצב בלתי נסבל, לא נקבל הכתמה של ציבור ענק בגלל חזותו החיצונית והדימוי שמנסים ליצור לו כקבוצת פורעים קיצוניים. נורא קל ונוח לסמן אנשים לפי המראה הקבוצתי שלהם אבל צריך לזכור שמדובר בתופעה שחוזרת אל התקופות האפלות של ההיסטוריה.

חשוב לנו שכל אזרח במדינה ידע, הסיכוי שהחרדי שתפגוש בסופר או באוטובוס איננו שומר על כללי הריחוק החברתי שווה בערך לסיכוי שלך לזכות בלוטו אין סיבה וזכות קיום לפחד או לתיעוב".

מארגני הקמפיין ערים לכך כי הציבור החרדי נתפס במידה מסוימת של צדק כמי שהתעורר מאוחר מידי לשמירה על הריחוק החברתי, "אנחנו לא אומרים שלא היו כשלים בתהליכי קבלת ההחלטות ובהפנמה של חומרת המצב, יש לזה מגוון הסברים ודרוש תחקיר מעמיק לבחינת הכשלים, והדרכים לשיפור בעתיד. אבל עכשיו כאשר רוב רובו של הציבור הפנים לעומק את הסיטואציה החמורה, זה לא הזמן הנכון לבצע התחשבנות בין מגזרית, עכשיו זה הזמן שלנו להוקיע מתוכנו את המיעוט המסוכן והקולני ולאחד כוחות יחד עם כלל החברה בישראל במטרה לטפל במגיפה ובתוצאותיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות