ההקלות הוקפאו

נתניהו אחרי קבינט הקורונה: הקפידו על הכללים • צפו

בתום ישיבת קבינט הקורונה, עדכן ראש הממשלה: "עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים", וזאת בשל העלייה החדה מאוד בתחלואה. "אנא הקפידו", ביקש (בארץ)

(צילום: רועי אברהם, לע"מ)

בסיום ישיבת קבינט הקורונה היום (שני) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "הישיבה נפתחה בסקירה של המומחים, הם מראים לנו שיש עלייה חדה מאוד בתחלואה".

לטענת ראש הממשלה, "יכול להיות שאנחנו כבר בתוך המדד הזה של הכפלה תוך עשרה ימים של קצב הנדבקים. אני מקווה מאוד שלא".

"הדבר שהחלטנו לעשות זה קודם כל להרים הנדברקס. אנחנו עצרנו את כל ההקלות שהיינו אמורים להחיל בימים הקרובים, נבדוק את זה בשבוע הקרוב. יוצא מן הכלל אחד זה אולמות אירועים - נאפשר את הפעלתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונדווח לכם בהמשך".

בפניה לאזרחים אמר כי "הדבר העיקרי שכל המומחים וכל יודעי הדבר הדגישו זה שמוכרחים לשמור על שלושת הכללים. אני קורא להם "פסח, מצה ומרור" - זה חבישת מסכות, שמירת מרחק של 2 מטר והיגיינה - שטיפת ידיים".

"אני מבקש מכם, למען הכלכלה שלנו, למען הבריאות שלנו, למען החיים של כולנו - אנא הקפידו על הכללים" - דברי ראש הממשלה.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הציג במהלך הדיון סקר שנערך עבור משרדו, ממנו עולה כי כמעט 80% מהציבור תומך בהגברת האכיפה של עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה.

לדברי שר הבריאות, "בשבוע אחד חלו בקורונה 800 איש. אסור להישאר אדישים למספר הזה. המשטרה חייבת לחזור לאכיפה חריפה כדי להחזיר את הציבור למשמעת ולאפשר לנו את המשך פתיחת המשק, כולל פתיחת הרכבת בעוד יומיים במתווה שסיכמנו עם משרד התחבורה. האכיפה צריכה להיות בקניונים, באוטובוסים, ברכבות, במסעדות, בגני אירועים ובכל מקום".

"ההתנהלות שלנו צריכה להיות: מינימום סכנה, מקסימום הגנה. הפיתרון משולב: עוד פתיחה של המשק, גם של הרכבת במתווה שהסכמנו עם משרד התחבורה, אבל יחד עם כמה שיותר בדיקות, הגברה משמעותית של האכיפה ועוד הסברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר