רוצים לקרוא ולא מוצאים זמן? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם

בדומה להתמדה בכושר ושימוש בחוט דנטלי, גם קריאת ספרים לעתים רבות נדחקת הצידה בתואנות שונות. מחקרים רבים מצאו כי קוראי ספרים חיים יותר זמן ויותר טוב. אז הנה 4 דרכים לקרוא יותר (תרבות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כמו שימוש בחוט דנטלי מדי יום והגשת טפסים לתיאום מס, קריאת ערימת הספרים החדשים שמונחים לנו על השידה שליד המיטה, היא דבר שאנחנו יודעים שעלינו לעשות, בתיאוריה. בפועל, לעתים קרובות אנו חשים עסוקים מדי - או עייפים מדי - כדי לפתוח ספר.

אבל המדע לא משקר, אנשים: מחקר שפורסם ב-"Social Science and Medicine", מצא כי קוראי ספרים חיים בממוצע כשנתיים יותר מאלו שלא קראו בכלל ואנשים שקוראים עד שלוש וחצי שעות בשבוע, נמצאים בסבירות פחותה ב-17 אחוזים שימותו ב-12 השנים הבאות. אז ברוח חיים ארוכים יותר, הנה ארבע דרכים לקרוא ספרים נוספים:

1. קבעו יעדים

אנו תומכים גדולים בהגדרת יעדים לביצוע. היא פשוט עובדת. אחד מהטיפים שלנו לקריאה נוספת הוא להגדיר מטרה של מספר דפים ליום. במקום לומר שאתם הולכים לקרוא 50 ספרים השנה, אמרו לעצמכם שאתם הולכים לקרוא 20 עמודים בכל יום. הגדרת מטלות קטנות יותר ומוחשיות יותר, הופכת את המטרה הסופית קלה להשגה הרבה יותר.

2. שבצו את זמן הקריאה ביומן שלכם

בין אם אלו 15 דקות במהלך ארוחת בוקר, 45 דקות בזמן שהילד שלכם מנמנם אחר הצהריים או שעה לפני שאתם נרדמים, שבצו את עת הקריאה הנבחרת בלוח השנה שלכם. אתם שומרים את כל הפגישות האחרות שלכם, אז למה להפוך את הקריאה לשונה?

3. קחו אתכם ספר באופן קבוע

בעוד שקריאה במקום נעים בסלון הבית היא מענגת, אך באופן זה לא תצטרכו להיות בבית כדי להביט בתוך ספר. קראו בכל מקום ובכל הזדמנות שיש לכם כמה רגעים פנויים. פירוש הדבר יכול להיות לסיים את אותו כרך ביוגרפיה בזמן ההמתנה לחבר שיופיע במסעדה שבה קבעתם להיפגש או לעיין במספר עמודים לפני תחילת ישיבת הצוות במקום העבודה. וכן, ספרים אלקטרוניים נחשבים לחלוטין.

4. אל תפחדו לפרוש (זה ספר, בסך הכל)

אם קראתם 30 דפים של ספר וממש לא מתחשק לכם להמשיך, אל תהססו לוותר עליו לגמרי או אפילו לעקוף את הקטעים המשעממים. קריאה אמורה להיות פעילות מהנה. וויתור על פרקים שאינם מרתקים אתכם מפנה מקום לכאלו שיגרמו לזמן שלכם לעוף מבלי שתשימו לב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר