טעות מצערת

באמצע ההספדים התברר: גופות שני הנפטרים הוחלפו

סערה בקריית מלאכי: במהלך השבת נפטרו שניים מתושבי העיר ששהו בבית חולים שיקומי בגדרה. במהלך הלוויה של הנפטר הראשון, לאחר ההספדים והלוויה, התבררה העובדה המצערת: הגופה עליה נאמרו ההספדים הייתה של הנפטר השני, למרות שזוהתה על-ידי בני המשפחה בטעות כגופה של אביהם (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר - פלאש 90)

המקרה הבא, שהתרחש אמש, בצאת השבת, מסעיר את העיר קריית מלאכי, לאחר ששתי גופות של שני נפטרים מהעיר הוחלפו, והדבר התגלה רק במהלך ההלוויה של אחד מהם.

במהלך השבת נפטרו שניים מתושבי העיר, ששהו בבית חולים שיקומי בגדרה, כאשר במהלך ההלוויה של הנפטר הראשון ורגע לפני שאחת הגופות נקברה וכוסתה בעפר, גילו קרובי המשפחה כי הגופה שמוטלת לפניהם אינה של אביהם.

האירוע התרחש בשעה 22:30 אמש (מוצאי שבת), כאשר החלה ההלוויה הראשונה בבית כנסת שהוקם על ידי המנוח בשנת 1952.

מיד לאחר ההספדים יצאו המלווים לבית העלמין שם נערך טקס הטהרה לגופה. בטקס עצמו נקראו שניים מבניו לזהות את הגופה כי היא של אביהם, אחד הבנים זיהה בשניות הבודדות שניתנו לו כי אכן מדובר באביו.

לאחר הטהרה, נלקחה הגופה לטקס שערך הרב חיים פינטו בבית העלמין, עם שיעור תורה וסליחות, כאשר במהלך הטקס מישהו עלה על הטעות כשראה שהשם של הנפטר מופיע במקום הלא נכון.

אחד הבנים, דני מלכה, סיפר לגלי צה"ל כי במהלך הטקס שלפו אותו משם ושאלו אותו האם הוא בטוח שזה אביו, בתחילה הוא הגיב בסערה על השאלה אך ניגש לבדוק זאת.

"לשמחתנו נהג האמבולנס הכיר את המשפחה והוא התעקש שנחזיר את הגופה לאמבולנס כדי לבדוק. כנראה הוא ידע את הכל", אמר הבן, "כשהסתכלנו לעומק ראינו שזה לא אבא. אם הטקס לא היה ארוך, ככל הנראה כבר היינו אחרי הקבורה".

למזלה של בני המשפחה, התברר כי ההספדים שנשאו על אביהם נאמרו מול גופת הנפטר השני אך הדבר התגלה בטרם נקברה הגופה הלא נכונה. האמבולנס מיהר עם הגופה לבית החולים כדי להחליפה בגופת הנפטר.

במועצה הדתית בקריית מלאכי אומרים כי הם בודקים כיצד התרחשה הטעות כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר