נצחו אראלים

אלפים ליוו למנוחות את האדמו"ר מבוסטון זצ"ל

עם צאת השבת התקבלה הידיעה המרה על הסתלקותו של כ"ק האדמו"ר מבוסטון זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, לאחר מחלה קשה. בחודשים האחרונים חלה הרעה במצבו של לאחר התקף לב שעבר. הלוויתו נערכה בירושלים. צפו בגלריית תמונות ממסע הלוויה (דיין האמת)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
האלפים בהלוויה (מאיר דהן, י. הלפרין)

נצחו אראלים את המצוקים: עם צאת השבת, התקבלה הידיעה המרה על הסתלקותו של כ"ק האדמו"ר מבוסטון זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, לאחר מחלה קשה.

בחודשים האחרונים חלה הרעה במצבו של האדמו"ר. זה החל בחודש תמוז, אז לקה בליבו, עבר החייאה ממושכת ולאחר-מכן אושפז בבית החולים שערי צדק.

האדמו"ר אושפז במחלקת טיפול נמרץ, ולאחר-מכן התאושש. בשבועות האחרונים שוב חלה התדרדרות במצבו. בנו הוזעק מארה"ב כדי לשהות לצד מיטתו, ובריכוזים החרדיים נערכו עצרות תפילה, להחלמתו המהירה.

אמש, סמוך לחצות, השיב האדמו"ר את נשמתו ליוצרה.

הלוויתו יצאה הלילה (מוצאי-שבת) בשעה 21:30 מבית מדרשו שבשכונת הר נוף בירושלים.

חיים מלאי קרוב

כל חייו של האדמו"ר זצ"ל היו שזורים בקרוב יהודים לצור מחצבתם. כשהתגורר בארה"ב, הוא היה עורך "שבתונים", תכניות שבת מיוחדים לסטודנטים, שבהן טעמו לראשונה את טעמה של שבת יהודית. בהשפעתו החלו רבים מהם לשמור מצוות והתקבצו סביבו.

אחרי מלחמת ששת הימים החליט האדמו"ר מבוסטון לעלות לישראל. היו בבעלותו אדמות ברכס שועפת, שאותן קנה אביו בשנת תרפ"ט (1929), והוא ביקש לבנות שם קריה חסידית. האישורים התמהמהו, והנהלת עיריית ירושלים הציעה לו להחליף את האדמות האלה בקרקע בשכונת הר נוף. האדמו"ר קיבל את ההצעה, ובסוף שנת תשמ"ד (1984) נכנס לבית המדרש החדש שנבנה עבורו בשכונה.

גם לאחר העלייה לארץ לא עזב האדמו"ר את בוסטון, וחילק את זמנו בין בוסטון לישראל. בחודשי החורף שהה בבוסטון, כדי לקיים את הפעילות עם הסטודנטים היהודים, ובחודשי הקיץ היה חוזר לישראל.

בשנת תשנ"ד (1994) מונה האדמו"ר מבוסטון לחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. הוא דגל בעמדות תקיפות בכל הקשור לנושאי ארץ ישראל, וקולו הכריע בכמה דיונים חשובים לקבלת החלטות משמעותיות של מועצת גדולי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר