דיין האמת

הרב הראשי ליהודי סוריה ולבנון הלך לעולמו

אבל כבד בקרב קהילת עולי סוריה ולבנון עם היוודע פטירתו הבוקר של הרב אברהם חמרה זצ"ל, רבם של היהודים שעלו לישראל מסוריה ולבנון, בן 78 בפטירתו (חרדים, דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרב אברהם חמרה (צילום: עיריית חולון)

אבל כבד בקרב קהילת עולי סוריה ולבנון עם היוודע פטירתו הבוקר של הרב אברהם חמרה זצ"ל, רבם של היהודים שעלו לישראל מסוריה ולבנון, בן 78 בפטירתו.

המנוח נולד בסוריה, שם החל להנהיג את הקהילה עוד בצעירותו, אז הפיץ יהדות בקרב בני הקהילה, תוך שהוא דואג לכל צרכי הקהילה במסירות נפש גדולה.

מכריו מספרים כי הרב אברהם חמרה ז"ל היה האבא של הקהילה, כאשר הוא היה זה שהיה דואג לקהילה בענייני כשרות, נישואין, וארבעת המינים, ולהבדיל גם בענייני אבלות ועריכת גיטין.

בשנת 1994 עלה הרב לישראל, לא לפני שדאג ליהודי סוריה שיעזבו אף הם את סוריה, חלקם לארצות שונות ברחבי העולם, וחלקם אף לישראל, כאן הקימו מחדש את הקהילה.

מאז עלייתו ארצה התגורר המנוח בעיר חולון, שם הוא אף שימש כחבר במועצה הדתית בעיר לטובת צרכי הדת באשר הם, עד אשר הוא השיב את נשמתו ליוצרה הבוקר למגינת לבם של תלמידיו ומכריו הרבים.

בהודעה מיוחדת שמסר הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף נכתב: "קבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של הרב אברהם חמרה זצ״ל שהיה הרב הראשי ליהודי סוריה ולבנון ומאחרוני רבני דמשק, הרב חמרה עמד על משמר היהדות בכשרות, הנישואים והחינוך של בני הקהילה בסוריה תוך שהוא מקיים קשרי ידידות עם הנשיא ובכך סייע רבות לשימור הקהילה, מאז שעלה לארץ ישראל מסר נפשו למען בני הקהילה בסוריה כאש לפני המחנה במטרה להוציאם מסוריה ולעלותם לארץ ישראל וכן פעל לשמירת והעלאת אוצרות המורשת היהודית המפוארת של קהילות אלו.

הלווייתו תתקיים היום, ערש"ק פרשת בהר-בחוקתי בשעה 13:15 ברחבת ביתו ברחוב ארלוזרוב בחולון, לבית העלמין בעיר שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר