התלמידים באבל

ביום הולדתו ה-94: ראש הישיבה מירושלים הלך לבית עולמו

ברוך דיין האמת: הגאון הצדיק רבי מנדל שניאור זלמן אטיק זצ"ל, מזקני ראשי הישיבות בירושלים, התבקש לבית עולמו במהלך השבת, יום הולדתו (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ברוך דיין האמת. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

במהלך השבת נפטר בירושלים הגאון הצדיק רבי מנדל שניאור זלמן אטיק זצ"ל, מתלמידי החכמים המפורסמים בעיר הקודש, ומזקני ראשי הישיבות. בן 94 היה בפטירתו.

רבי מנדל זצ"ל נולד בירושלים לאביו הרה"ח ר' שלמה צבי אטיק, זצ"ל מחשובי חסידי קרלין. בילדותו למד בתלמוד תורה 'עץ חיים', ולאחר מכן בישיבת 'עץ חיים', שם הוא קנה את תלמודו מהגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ"ל.

לאחר נישואיו לרעייתו, בת למשפחת שלזינגר הירושלמית, הוא למד בכולל שע"י ישיבת מיר, שם הוא ישב במשך רוב שעות היום והגה בתורה בהתמדה רבה.

לאחר מספר שנים הוא אף הקים כולל מיוחד לאברכים שקדנים, בראשו הוא עמד במשך מספר שנים במהלכם הוא הרביץ תורה והלכה, ובהמשך הוא הקים את ישיבת 'ארץ צבי' - ישיבה שיועדה לבחורים שקדנים מחו"ל אשר רצו ללמוד תורה בעיון רב, שם היה מוסר שיעורים קבועים בגאונות ובשקדנות.

תלמידיו מספרים בכאב כי רבי מנדל זצ"ל נפטר ביום הולדתו ה-94, כשלוש שנים לאחר שאושפז בבית החולים לאחר שחלה התדרדרות במצבו הבריאותי, בהותירו תלמידים רבים, בני משפחה וצאצאים רבים ההולכים בדרך התורה וההלכה.

הלווייתו תצא הערב בשעה 23:00 מביתו ברחוב פרי חדש בירושלים, להר המנוחות שם הוא ייטמן.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר