טרגדיה באלעד: הרב יוסף רוטנברג ז"ל

העיר אלעד בהלם: הרב יוסף רוטנברג, בן 32, גבאי ביהכנ"ס רשב"י, התמוטט בליל שבת ונפטר בבית החולים מעייני הישועה, כשהוא מותיר אחריו חמישה יתומים. בצאת השבת הודיעו רב העיר הגרש"ז גרוסמן למשפחה את הבשורה המרה. בהלווייתו, שיצאה הערב מביתו באלעד, השתתפו אלפים (דיין האמת)

יוסי וייס | כיכר השבת |

אסון באלעד: האברך הרב יוסף רוטנברג ז"ל, בן 32, אב לחמישה ילדים, נפטר בפתאומיות בליל שבת, לאחר שלא חש בטוב.

הרב רוטנברג, גבאי ביהכנ"ס חניכי הישיבות ´גבעת שאול´ ברחוב רשב"י, חש ברע בליל שבת מייד לאחר הקידוש. צוות של ארבעה חובשי ´איחוד הצלה´ בראשותו של ר´ אפרים גלאט, שהגיע לאור דיווח על חוסר הכרה, מצא אותו בהכרה מלאה, כשהוא טוען כי חש בטוב, ומסרב להתפנות, כשרעייתו אף מכבדת בגלידה את המתנדבים.

רק לאחר לחץ של החובשים, ששכנעו אותו כי מאחר ומדובר במקרה ראשון וללא הסבר ורקע רפואי - עליו להגיע לבדיקות - ליתר ביטחון, הסכים המנוח להתפנות, תוך שהוא מבקש להגיע לבית החולים מעייני הישועה, בנימוק, כי היות ובשבת זו מתקיימת שמחת שבע ברכות משפחתית בבני ברק, יוכל כך להשתתף בשמחה לאחר שישוחרר מבית החולים. עימו נסע אחיו - תלמיד ישיבה מאלעד, שסעד על שולחנו בשבת.

עם הגיעם לבית החולים, ולאחר שסיימו המתנדבים את כל הפרוצדורה הכרוכה בפינוי, ניגשו אליו החובשים בכדי להיפרד ממנו בברכת שבת שלום, ושמו לב כי הוא נראה לא טוב, לשאלתם השיב, כי הוא חש מסוחרר, ותוך כדי דיבורו איבד את הכרתו.

רופאי בית החולים שהוזעקו עסקו יחד עם המתנדבים במשך שעה ארוכה במאמצי החייאה, אולם לשווא, המאמצים כשלו, ומותו נקבע במקום.

עם צאת השבת הגיע רב העיר הגרש"ז גרוסמן אל בית המשפחה, ובליווי אנשי איחוד הצלה הודיע את הבשורה הנוראה לאלמנה.

לאחר מכן, הגיע יו"ר עזר מציון הרב חנניה צ´ולק בכדי להודיע ליתומים הרכים - שהגדול שבהם בן 9 בלבד - את הבשורה המזעזעת, כי אביהם לא ישוב.

ברחבי אלעד פשטה השמועה עם צאת השבת, והכתה בהלם אנשים רבים, הממאנים לשמוע, כי הרב רוטנברג, דמות מוכרת ואהודה בעיר, איננו עוד.

"הוא היה אברך לדוגמא, מעולם לא ראיתי אותו בלי ספר ביד, שקוע בלימוד", אומר עליו אחד ממתפללי בבית הכנסת, "התפילות שלו היו סמל ודוגמא. איש נעים הליכות, תמיד יכולת לשמוע ממנו פירוש טוב, או על פרשת השבוע או בענייני דיומא. תלמיד חכם אמיתי, כזה שכל אבא היה רוצה שהבן שלו ייראה כך, אנחנו המומים ומזועזעים שאין מילים לתאר..."

בהלווייתו, שיצאה הערב מביתו באלעד, בדרכה להר המנוחות בירושלים, השתתפו אלפים מתושבי העיר. הספידוהו מרה - המרא דאתרא הגרש"ז גרוסמן, הגרמ"צ ברלין - ראש ישיבת רבנו חיים עוזר - בה למד הנפטר, ראש הכולל הגר"מ ביר, הגרי"ד גרוסברד, והרב הופנר מגבאי בית הכנסת.

יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר