הרב ישראל מאיר לאו: "החרדים רוצים לעבוד, אבל החילונים לא רוצים אותנו"

הרב ישראל מאיר לאו נשא דברים בטקס שערכה חברת פרוג. סגן שר החינוך פרוש קרא להרחיב את מעגל העבודה במגזר החרדי. צפו

עוזי ברק | כיכר השבת |

מאות התכנסו אמש במגדלי שקל בבני ברק למעמד קביעת מזוזה במרכז ההדרכה של חברת 'פרוג', בהשתתפות רבנים, חברי כנסת ואנשי ציבור רבים שכיבדו בנוכחותם את האירוע.

בקביעת המזוזה התכבד רבה של תל-אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו שליט"א שאף נשא דברים וברך את מנהלי המקום.

"זהו יום משמעותי ביותר, במיוחד לאור ההסתה הגוברת ברחוב, לפיה החרדים לא משתלבים במעגל העבודה. אני רואה כאן חדרים מרווחים ומפוארים, מלאים חרדים שכל מטרתם הוא ללמוד, להתמקצע ולהשתלב במעגל העבודה", אמר הרב לאו.

לדבריו, "אנשים חילונים שואלים אותי מדוע החרדים גוזרים על עצמם עוני ולא משתלבים במקומות עבודה מכובדים, ומדוע אינני קורא לחרדים לצאת לעבוד. האמת שאין צורך בהסברה חרדית. זה מיותר. אנחנו מסתכלים על העובדות. החרדים מתמקצעים, לומדים ומחפשים להשתלב במעגל העבודה. הבעיה לא נמצאת אצלנו – הם אלו שלא מוכנים לקבל אותנו כמות שאנחנו".

ראש עיריית בני ברק, הרב יעקב אשר, קטע בקריאת ביניים את נאומו של הרב לאו והוסיף כי "הלוואי שהיו נותנים אחוז אחד במשרות הציבוריות לאנשים חרדיים, והיינו מסודרים. מה שחסר אצלנו זה חוק אפליה מתקנת, ולא ברור מדוע לא פועלים לסידור הנושא".

סגן שר החינוך, הרב מאיר פרוש, נשא דברים וציין בדבריו כי "מוטלת עלינו שליחות להרחיב את נושא התעסוקה במגזר החרדי. אני שמח לראות ציבור כל כך גדול שמתכוון להתמקצע במקצועות ההי-טק במקום מתאים לרוח הציבור החרדי".

בין המשתתפים שכיבדו את האירוע נראו גם סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, נשיא איגוד האינטרנט מר רימון לוי, המסבירן החרדי דודי זילברשלג, הרב הערשל קליין מנכ"ל מפתח, הרב אברהם יוסטמן ממנהלי קמח, עיתונאים בכירים, מנהלי משרדי פרסום ועוד.

מרכז ההדרכה פרוג מזה מספר שנים משמש כבית למעצבים חרדים ונותן מענה לתלמידים הרוצים לרכוש מקצוע בתחומי הגרפיקה, המולטימדיה, עריכת וידאו, צילום ועוד. פרוג חולל בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחומים אלו כשהם מציבים את הקניית הידע המקצועי במרכז תשומת הלב.

בתוך כך נודע כי יום העיון "ערך מוסף" מבית 'פרוג', המאגד במסגרתו הרצאות והדרכות לאנשי מקצוע במגוון תחומים, ובו נערך תערוכת קריאייטיב מסורתית, ייערך גם השנה ביום ג' כ"ד תמוז ה'תש"ע, שריינו תאריכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר