עלית: לשנות קפה טורקי? לא עכשיו

"עלית" מגיבה לפניות למחיקת "טורקי" מהקפה: "שם הקפה, אינו קשור בשום צורה לטורקיה. אין בכוונתנו לשנות את שמו של המותג" (צרכנות)

חנה בורט | כיכר השבת |

יותר ויותר קולות נשמעים באחרונה על הצורך למחוק את השם "טורקי" מעטיפת הקפה שחור של "עלית" - בעקבות ההסתה החריפה של טורקיה נגד מדינת ישראל.

חברת "עלית" מגיבה היום (חמישי) לראשונה לפניות, בהודעת מייל ששיגרה לאחד הפונים.

"קפה טורקי עלית אינו מיוצר בטורקיה", מבהירים בעלית, "הקפה מיוצר מפולי קפה משובחים המיובאים מברזיל, וממדינות אחרות במרכז אמריקה ואסיה. הקפה מיוצר על ידי מפעל ישראלי בישראל, מפעל המעסיק עובדים ישראלים.

"השם קפה 'טורקי' נוצר לפני מאות שנים מאחר והקפה נטחן בשיטה שהייתה נהוגה בימי העותומאנים, והפכה לשם דבר בזכות שיטת הטחינה הייחודית המאפשרת קבלת קפה משובח.

הקפה בטחינה זו מאופיין בטחינה דקה והוא קפה מלא ארומה ועושר טעמים כך שאפשר להכינו בבישול או כקפה בוץ. מעבר לכך", אומרים ב"עלית", "אין לנו כל קשר מסחרי עם טורקיה וכאמור שם הקפה, אינו תלוי או קשור בשום צורה לטורקיה אלא לשיטת הטחינה והעשייה, ולפי שעה אין בכוונתנו לשנות את שמו של מותג עלית המוכר והאהוב".

כזכור, בסוף-השבוע נחשף ב"כיכר השבת" כי מספר ארגונים פנו ל"עלית" בבקשה שתסיר את המילה "טורקי" מעטיפת הקפה שחור המוכר.

"כפי שידוע לכולכם, בשבוע האחרון נפל דבר בישראל", כתב מנכ"ל ארגון "ארץ-ישראל שלנו" שי גפן לחברה, "טורקיה עומדת מאחורי הטרור הרצחני נגד חיילי צה"ל כפי שכולנו ראינו את התמונות הקשות מהמשט בדרך לעזה. לצערנו טורקיה שינתה את טעמה והיא כיום חלק מציר הרשע וסמל לטרור ועוינות כלפי מדינת ישראל.

"זה לא סוד", הוא המשיך וכתב, "שהמותג שאתם משווקים שנים רבות 'קפה טורקי', היה סמל לעממיות, אולם שלא ברצוננו, המושג טורקי כיום הוא מותג המסמל טרור רצחני נגד חיילנו היקרים המוסרים את נפשם למען ביטחון ישראל.

"לאור בקשות של אזרחים, שחלקם באופן ספונטאני יצאו השבוע להפגנות זעם מול השגרירות הטורקית.

"אנו מקוים שכחברה פטריוטית המובילה במשק הישראלי, הרגישה לדעת הקהל, תיענו לבקשתנו, שללא ספק תתקבל בחיוב בקרב הציבור הרחב. כבודם של חיילי צה"ל הגיבורים שנלחמו בגבורה מול המרצחים בספינת מרמרה, ועם ישראל חשובים לכם ולנו עד מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר