הקלות החיסון השלישי

הפטור מבידוד בחזור מחו"ל, הקפיץ את הזמנות הטיסות

החלטת משרד הבריאות לפטור מבידוד מחוסנים במנה השלישית ששבים ממדינות כתומות הקפיצה את המוקדנים בחברות התעופה, כאשר רבים החלו לחפש את היעד הבא שלהם בחו"ל (כלכלה, עולם)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתב"ג (צילום: משה שי, פלאש 90)

שינוי הגישה במשרד הבריאות תחת השר ניצן הורוביץ, הדוגל במתן חופש ושחרור למחוסנים, בא היום (ראשון) לידי ביטוי בצורה משמעותית.

השר הורוביץ ובכירי משרדו, המנכ"ל הפרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרועי פרייס, הודיעו כי מחוסנים במנה השלישית - שנפתחה היום לכלל האוכלוסייה, מגיל 12 ומעלה - יהיו פטורים מבידוד בחזרה ממדינות כתומות, כפי שמוגדרות רוב מדינות העולם כעת.

ההחלטה, שבאה כתמריץ משמעותי לדחוף את אזרחי ישראל להתחסן במנת הדחף נגד הקורונה, הובילה לעלייה משמעותית בחיפושי ישראלים אחר יעדים לחופשה, שזמן רב לא התקיימה כראוי מחוץ לשערי נתב"ג. סוכני נסיעות דיווחו כי הם קיבלו מאות פניות של ישראלים המבקשים לברר מחירי טיסות ויעדים מיוחדים.

בשיחה עם 'דה מרקר' אמר זיו רוזן, מנכ"ל חברת גוליבר, כי "יש צמא גדול לטיסות". לדבריו, הייתה עלייה דרמטית בפניות, של פי שניים וחצי. "המדינות המובילות הן צ'כיה, הונגריה, אוקראינה, ארה"ב, מערב אירופה ותאילנד".

החלטת משרד הבריאות מגיעה רגע לפני חגי תשרי הבאים עלינו לטובה, המהווים הזמנות עבור ישראלים רבים לצאת לחופשה נוספת, לפני בוא החורף.

על פי ההנחיות החדשות, החל ביום שישי הקרוב מחוסנים שחלף שבוע מאז קבלת המנה השלישית ומחוסנים שטרם עברה חצי שנה ממועד קבלת המנה השנייה לא ידרשו בבידוד, כך גם מחלימים שטרם חלפה חצי שנה ממועד אישור ההחלמה ומחלימים שקיבלו מנת חיסון אחת לפחות.

כל אלה ידרשו לבידוד בשובם ממדינות כתומות עד לקבלת תשובה שלילית או עד 24 שעות, לפי המוקדם מבניהם. עם זאת, עדיין אסור לטוס למדינות אדומות המוגדרות ברמת הסיכון הגבוהה ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר