הוכנסו ספרי תורה תרומת בנק הפועלים לרחבת הכותל המערבי

הראשל"צ הגרש"מ עמאר: "מעשה גדול ראוי להערכה". הגרי"ד גרוסמן: המתנה הגדולה ביותר שהבנק העניק ללקוחותיו. ציון קינן מנכ"ל הבנק: מאז ומתמיד דגל הבנק באחריות חברתית ובעידוד הערכים של עמנו

הרבנים בכתיבת האותיות (סיוון פרג')

במעמד חגיגי בהשתתפות הראשל"צ הרב הראשי לישראל, רבנים, נבחרי ציבור, ראשי ומנהלי בנק הפועלים, חברי הדירקטוריון וההנהלה, לקוחות ועובדי הבנק הוכנסו שני ספרי תורה, תרומת בנק הפועלים, לשימושם של המתפללים ברחבת הכותל המערבי.

כתיבת האותיות האחרונות בשני ספרי התורה, האחד בנוסח אשכנז והשני בנוסח ספרד, התקיימה בבית הכנסת העתיק "היכל יצחק", הסמוך לכותל המערבי. באירוע נכחו ראשי ומנהלי בנק הפועלים גב´ שרי אריסון בעלת השליטה בבנק, ציון קינן מנכ"ל הבנק, שרלי אמזלג יו"ר ארגון העובדים ושדירת הניהול הבכירה של הבנק. בכתיבת האותיות האחרונות נתכבדו הראשל"צ הגרש"מ עמאר, הגרי"ד גרוסמן חבר מועצת הרבנות הראשית, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, מנהלי בנק הפועלים ומוזמנים נוספים. רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ כתב את האות י´ במילה האחרונה בספר התורה לזכותה של גב´ שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק.

בדבריו הגדיר הראשל"צ הגרש"מ עמאר את תרומת בנק הפועלים לתרום את ספרי התורה כ"מעשה גדול", שיש בו משום חיבור לשורשים העמוקים ביותר של נצח ישראל ולערכים הרוחניים. "התורה היא שעמדה לנו ולאבותינו בכל הדורות, היא ´המולדת הניידת´, שבזכותה שרד עם ישראל". הראשל"צ שיבח את בנק הפועלים על תרומת ספרי התורה והעברתם לשימושם של באי הכותל המערבי. "עשיתם מעשה יפה מאוד בתרומת ספרי התורה להיכל ה´ במקום המסמל את אחדות העם".

ציון קינן, מנכ"ל הבנק אמר באירוע, כי התורה וירושלים הם גורם מאחד. בנק הפועלים גאה על הזכות שניתנה לו להוסיף נדבך נוסף, גם אם צנוע, לאחדות ישראל. בתרומת ספרי התורה, הטעים המנכ"ל, ביקש בנק הפועלים לבטא את חשיבות החיבור שבין חומר לרוח, שבין קודש לחול, שבין קמח לתורה. בנק הפועלים דגל מאז ומתמיד באחריות חברתית ובטיפוח ועידוד הערכים של עמנו.

הגרי"ד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, אמר כי הוא מדבר בשם לקוחות הבנק. הרב גילה, כי המפעלים החינוכיים שהקים נמנים על לקוחות הבנק זה ארבעים שנה. "תרומת ספרי התורה מהווה המתנה הגדולה ביותר שהבנק העניק ללקוחותיו. במעשה זה שיתף הבנק את לקוחותיו במצווה הגדולה של כתיבת ספר תורה. זיכיתם את כולנו בדבר נפלא", הטעים הגרי"ד גרוסמן.

שרלי אמזלג, יו"ר ארגון עובדי הבנק ציין, כי תרומת ספרי התורה הינה אחת מיני רבות שהבנק ובעלת השליטה גב´ אריסון תורמים למטרות חשובות, כאשר תרומות רבות נתרמות לרוב כמתן בסתר. "תרומת ספרי התורה היא חיבור בין הרוח לחומר. ככל שמעמיקים את אחיזתנו בתורה כך אנו מחזקים את השורשים והופכים להיות בני אדם טובים ויציבים יותר".

את מסכת הברכות חתם הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים. הרב סיפר, כי הופתע מאוד כאשר הנהלת הבנק הודיעה על בקשתה לכתוב על מעילי ספרי התורה, כי הספרים נתרמו למען אחדות ישראל. "ספר התורה מאחד את העם ואין כמו הכותל המערבי מקום המאחד את כל עם ישראל". הרב רבינוביץ הביע את בטחונו, כי תרומת ספרי התורה תעמוד לזכות בעלת השליטה גב´ אריסון, הנהלת הבנק, העובדים וציבור הלקוחות.

בתום מסכת הנאומים ולאחר הגבהת וגלילת ספרי התורה, נישאו ספרי התורה בשירה ובזמרה תחת אפריון מהודר אל עבר רחבת הכותל. בנשיאת ספרי התורה שותפו הרבנים, מנהלי, עובדי ולקוחות הבנק וציבור גדול מבאי הכותל, שהצטרף לשמחת התורה ולמעגלי הרוקדים. התהלוכה לוותה ע"י כלייזמרים ובשירתו של הבעל מנגן החסידי ר´ משה ויינטרוב. בהגיע תהלוכת ספרי התורה לרחבת הכותל, נוצרו מעגלי רוקדים ולאחר אמירת פרק "לדוד מזמור" מפי רב הכותל, הוכנסו ספרי התורה להיכל בידי מנכ"ל הבנק ויו"ר ארגון העובדים. במהלך האירוע ברחבת הכותל נכחו גב´ שרי אריסון ובעלות תפקידים בכירים בהנהלת הבנק במרפסת עזרת הנשים המשקיפה אל רחבת הכותל המערבי. את מעמד הכנסת ספרי התורה הינחה סולי אליאב, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר