שלא יעבדו עליכם: תם עידן האותיות הקטנות

הפרסומת מציעה לכם מוזר בזול, אבל באותיות הקטנות יוצא שרק הפסדתם? חוק חדש עושה לזה סוף. מעתה, האותיות הקטנות בפרסומות יהפכו לגדולות יותר. כדי להבהיר את התקנות החדשות, לכל העסקים, גם אלו שלא תמיד עוקבים אחרי שינויים ברגולציה, ייצא משרד התמ"מ בקמפיין שיגביר את המודעות לשינוי

שושי הלר | כיכר השבת |
(פלאש 90)

התופעה הידועה של פרסום מודעה אטרקטיבית באותיות ענק, ואילו את הפרטים, התנאים וההגבלות באותיות הדורשות זכוכית מגדלת כדי להבחין בהן, לא תוכל להתקיים עוד. שר התמ"ת שלום שמחון חתם על תקנות הקובעות את גודל האותיות של התנאים המופיעים בפרסומות.

במשרד התמ"ת החליטו להגביל את יכולת העלמת התנאים. התקנות שהוכנו על ידי הלשכה המשפטית במשרד בהתייעצות עם הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, קובעות מעתה גודלן המזערי של האותיות בתנאי המופיע בפרסומת יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר שבפרסומת.

לדברי השר שמחון, התיקון יאפשר לצרכן לקבל תמונה אמיתית של המוצר או השירות המפורסמים ולבצע בחירה המשכללת את כל התנאים והסייגים.

יצוין כי התקנות חלות על כל מידע לצרכן, לרבות עלון מידע, קטלוג, מודעות פרסומת, בין אם בהדפסה ובין אם במדיה דיגיטלית כגון אינטרנט. גודל האותיות המזערי נקבע באופן יחסי לגודל האותיות הגדולות ביותר שבמידע המפורסם.

בתקנות לא נקבעו הוראות לגודל הכללי של האותיות, אלא רק באשר ליחס בין האותיות הגדולות לאותיות המפרטות את המידע והתנאים. האחריות מוטלת על מי שמטעמו נעשתה הפרסומת וכן על המפרסם.

כדי להבהיר את התקנות החדשות, לכל העסקים, גם אלו שלא תמיד עוקבים אחרי שינויים ברגולציה, ייצא המשרד בקמפיין שיגביר את המודעות לשינוי. הקמפיין ביוזמת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ובשיתוף הרשות לסחר הוגן וההגנה על הצרכן במשרד התמ"ת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר