חלום אמיתי: דירה לחרדים ב450 אלף ש"ח

היעד הבא של החרדים: טבריה ● הסיבה: 450 אלף ₪ לדירת שלושה חדרים גדולה, 639 אלף ₪ לדירת חמישה חדרים ענקית ● "כאן ביתי אל מול גולן", הגרסה החרדית (כלכלה, נדל"ן)

ברכה וייס | מקודם |

היסטריה בטבריה: עוד ימים ספורים בלבד נותרו עד ל-15 לחודש זה, התאריך בו ייסגר המכרז האטרקטיבי לשכונה החרדית החדשה בטבריה, מכרז שמעורר סביבו עניין וביקוש במימדים היסטריים. "הזדמנות של פעם בחיים", מסבירים המתעניינים.

הסיבה לעניין הרב שמעורר הפרויקט, הינה העובדה כי המדובר במחירים נמוכים ביותר מכל מקום אחר הקיים כיום. היינו, 450 אלף ₪ לדירת שלושה חדרים גדולה, ו- 639 אלף בלבד (לאחר מענק) לדירת חמישה חדרים ענקית (הכוללת אפילו יח"ד להשכרה), דירות פנטהאוס מהממות בגודל של כ-200 מ"ר עם נוף ייחודי ומרפסות שמש ענקיות נחטפות ע"י משקיעים חרדיים מחו"ל במחירים של 260.000 $ בלבד.

למחיר האטרקטיבי – חסר המתחרים הזה, מצטרפת העובדה, כי המדובר בעיר מפותחת שכבר קיימת. עיר בה מתגורר כבר כיום ציבור חרדי ודתי רב, והיא מכילה את כל התשתיות הנדרשות, הן מבחינה עירונית והן מבחינת צרכי חינוך ודת.

בפרויקט הנוכחי, שבימים הקרובים כאמור ייסגר עבורו המכרז של מינהל מקרקעי ישראל, ישנן כ-300 יח"ד. המתחם עצמו נמצא בצמוד לקריית תפארת טבריה של הרב דרלי, מה שיוצר המשך טבעי של השכונה הקיימת כבר, וחוסך בכך למשתכנים, את הקשיים הידועים לכל אלו שהלכו לגור בשכונות ובערים חדשות, והיו צריכים להקים בהן את כל התשתיות הציבוריות מההתחלה.

יש לציין, כי בטבריה עילית, נרכשו בשנתיים האחרונות למעלה מ-300 דירות ע"י בני הציבור החרדי, כאשר חלק גדול מהדירות הנרכשות, נרכשו ע"י חסידי קרלין, באזור בו קיימים תלמודי תורה, 'חדרים' ובית יעקב לכל החוגים, והאזור כולו הינו בעל אופי חרדי, שרחובותיו סגורים כמובן לנסיעה בשבתות.

נוף עוצר נשימה

השכונה המדוברת, "טבריה של מעלה" שמה, משווקת על ידי 'קריות בני תורה' מירושלים, ומיוצגת בחו"ל על ידי איש העסקים חיים בריזל, מי ששמה לה למטרה לסייע ולהקל במצוקת הדיור של ציבור בני התורה בכל אתר שבו תתאפשר בנייה במחירים שווים לכל נפש וברי השגה.

המדובר בקבוצה מנוסה ביותר, שהייתה החלוצה והדומיננטית ביותר בעיר בית שמש הן ברמה א' והן ברמה ג' , והמובילה במתן פתרון לזוגות צעירים ולמשפרי דיור.

קריות בני תורה חברו למשרד הנדל"ן "אלעד נכסים והשקעות" מאלעד, משרד בעל מוניטין רב, הראשון והוותיק ביותר בעיר אלעד, וזאת בכדי לתת מענה זמין לביקוש הרב גם באזור המרכז.

ההיענות לפרויקט בקרב אנשי חו"ל תפסה תאוצה לאור הרתמותה של חברת ניהול ותפעול מקומית "בריזל השקעות" המהווה כתובת לפניות משקיעים ואלי הון המגלים עניין רב ברכישת דירות נופש והשקעה בפרוייקט.

הפרויקט החדש, ממוקם בכניסה לעיר טבריה במרומי העיר וצופה לנוף מדהים ועוצר נשימה של הכינרת והרי הגולן. אך לבד מהנוף המדהים, הערך המוסף החשוב ביותר של הפרויקט הוא מיקומה בצמוד לשכונה החרדית "פאר טבריה", הרחק משאונה וממאפייניה של העיר התחתית.

לא למותר לציין, כי האטרקטיביות הנדל"נית של טבריה אינה חדשה. המשקיעים שגילו בשנים האחרונות את העיר והאפשרויות הגלומות בה, לצד ביקוש ציבורי רב, המענקים שאושרו עבור רוכשי הדירות בפריפריה, והכרזתו של שר הבינוי והשיכון הרב אריאל אטיאס כי בעיר טבריה ישווקו בתקופה הקרובה למעלה מ-2.000 יח"ד, הפכו את טבריה ליעד מועדף ומבוקש. כתוצאה מכך החלה העיר בתהליך פיתוח מואץ, מה שהביא לקפיצה חסרת תקדים של מחירי הדירות בעיר – 35% בשנים האחרונות.

מחיר סופי

המדובר בשכונה שיועדה במקורה לציבור הכללי, ותוכננה על פי סטנדרטים גבוהים. לצד זאת, בשנים האחרונות צוות של אדריכלים ומתכננים מטעם מנהל מקרקעי ישראל ועיריית טבריה ביצע התאמות של התוכניות לצרכים של שכונה חרדית, כך שהשכונה תכלול מבני ציבור, חינוך, ריאות ירוקות וגנים, המותאמים לציבור חרדי ולמשפחה החרדית.

הפרויקט הזה, יש לציין, נתון בידיו האמונות של הרב צוריאל קריספל אשר מיישם את ניסיונו הרב בהקמת פרויקטים איכותיים לציבור החרדי במחירים ברי השגה, גם ב"טבריה של מעלה". הפרויקט מלווה באופן צמוד על ידי עורך הדין טולידנו.

פרט חשוב ומעניין, הינה העובדה, כי מאחורי הפרויקט, עומדת קבוצת אילי הון חרדים אמריקאים, אשר שמו להם כמטרה,לגבות כלכלית מפעלי בניה לציבור החרדי במחירים נמוכים.

יש לציין, כי בשונה ממקומות אחרים, אין מדובר כאן בשיטת קנייה דרך "קבוצת רכישה" ודומיהם, אשר המחיר הנקוב בתחילה אינו סופי ולעיתים יוצר אשליות ותקוות שווא אצל הרוכשים. ב"טבריה של מעלה" המחיר הינו סופי ומסוכם.

ליצירת קשר ופרטים נוספים:

בירושלים: "קריות בני תורה" נאות צור בע"מ.

טל' 076-5400663-4 פקס' 02-5636702 - בין השעות 8:30-16:00 או בדוא"ל: krayot.b.t@gmail.com

באלעד: 'אלעד נכסים והשקעות'.

טל' 03-9088872 פקס' 03-9088479 בין השעות 10:00-16:00 או דוא"ל: yun@neto.net.il

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר