השר ישי דורש מהציבור: תפעלו בעצמכם

בעוד הציבור קורא לממשלה לפעול להורדת מחירים, השר אלי ישי דורש מהציבור להבין כי גם לו יש תפקיד במאבק בחברות הגדולות: "לצד חובתנו כנציגי ציבור לפעול למען הצרכנים, על הציבור לזכור כי יש לו כוח רב וביכולתו להימנע מלצרוך מוצרים יקרים".

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
המוצרים יקרים, תמשיכו לקנות? (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בעוד הציבור קורא לממשלה לפעול אל מול עליית המחירים האחרונה, שר הפנים אלי ישי קורא לציבור לפעול בעצמו. בהודעה שפרסם היום השר אומר השר "לצד חובתנו כנציגי ציבור לפעול למען הצרכנים, על הציבור לזכור כי יש לו כוח רב וביכולתו להימנע מלצרוך מוצרים יקרים".

השר ישי מבהיר כי הוא אינו מסיר מהממשלה את האחריות למחירים הנהוגים בשוק, אך טוען כי גם הציבור צריך להבין את הכוח שקיים בידיו ולפעול בהתאם: "רק שילוב הכוחות בין מאמצי השלטון להורדת מחירים מחד, והימנעות מקנייה של מוצרים יקרים מאידך, יוכלו להעביר מסר חד משמעי דרך כיס היצרנים, כי המשך הישרדותם מחייבת הורדת מחירים".

הגישה הקפיטליסטית רואה את מקור רמת המחירים בכללי השוק עצמו ובהתנהגות הציבור. לדבריה, כל עוד הציבור מוכן להמשיך ולרכוש את המוצרים במחירים הקיימים, אין לממשלה להתערב. באם הציבור מעוניין להשפיע על החברות הגדולות עליו להתנהג כקהל צרכני אחראי ובכך יביא לידי ביטוי את כוחו הרב. הגישה הסוצאליסטית, לעומתה, כן רואה בחיוב התערבות ממשלית חיצונית על מנת להשפיע על מחירים המוצרים הבסיסיים.

הודעתו של השר הינה חריגה כיון שבדרך כלל הקוראים לחרם צרכנים הם מנהיגים חברתיים ולא בעלי תפקידים ממשלתיים. למרות שהשר אינו מסיר את האחריות מהרגולטור הרי שהוא דורש מהציבור להבין כי הממשלה לבד לא תפתור את הבעיה והצרכנים עצמם מסוגלים להשפיע על החברות לקבוע מחירים נמוכים יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר