הקלה לכיס

לפיד: "החלטנו לבטל את ההעלאה במס ההכנסה"

שר האוצר יאיר לפיד הודיע הערב על החלטתו לבטל את ההעלאה המתוכננת במס ההכנסה. החלטת שר האוצר התקבלה בעקבות הערכות באוצר לפיהן הגירעון בשנת 2013 יעמוד על שיעור של כ-3.3% מהתוצר הישראלי. "אם הייתי מודאג מהפופולריות לא הייתי מטיל שום דבר מההתחלה" אמר שר האוצר (חדשות)

יוני גבאי וישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שר האוצר יאיר לפיד הודיע הערב (שני) על הקלת נטל המס המתוכנן בשנת התקציב הבאה. זאת על רקע עודפי גביית המסים בהיקף לא מתוכנן של כ-5.8 מיליארד שקל שנצברו בקופת הממשלה מתחילת השנה.

"שמונה חודשים אחרי מינוי הממשלה זה זמן טוב לעשות הערכת מצב מחודשת, אני מבקש להודיע שהחלטנו לבטל את העלאה במס הכנסה שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בינואר הקרוב. נלך לממשלה ולכנסת להוריד את מס ההכנסה. זו החלטה שנלקחה בזהירות" אמר לפיד במסיבת העיתונאים

זו החלטה שנלקחה בזהירות ואחרי דיונים מעמיקים, וזו החלטה שתעזור לנו להתמודד עם העובדה שיש לנו עדיין אתגרים גדולים בהעלאת שיעורי הצמיחה". לפיד הוסיף: "כצעד משלים והכרחי התחלנו בדיונים עם קרנית פלוג נגידת בנק ישראל על שינוי ההוצאה הממשלתית. אני מקווה שאזרחי ישראל לא הלכו לאיבוד בסבך הפרטים, מס הכנסה לא יעלה".

האם הצעד נעשה בעקבות הירידה בפופולריות של שר האוצר? "אם הייתי מודאג מהפופולריות לא הייתי מטיל שום דבר מההתחלה" אמר לפיד במענה לשאלת עיתונאית ערוץ 2.

מדובר בביטול העלאת מס ההכנסה שאמורה היתה להיכנס לתוקפה בינואר הקרוב. המסים המתוכננים בתחילת השנה הם העלאה מדורגת בשיעורים של 1%-2% במדרגות מס הכנסה על יחידים (שכירים ועצמאים) והעלאה של 1.5% בשיעור מס החברות.

ח"כ משה גפני הגיב להודעת לפיד ואמר: "הוכח כי בניגוד להפחדות של שר האוצר, הגירעון לא היה כה גדול כפי שהוצג ולא היה מקום לכתחילה להטיל גזירות על הציבור. שר האוצר שלא הבין כלל לאן הוא נכנס, ממשיך להתל בציבור והיום ברור לכולם שכל הגזירות שלפיד גזר עד היום על מעמד הביניים והשכבות החלשות נעשו פשוט סתם וללא קשר לגירעון. לפיד פגע מאז כניסתו לתפקיד בכל חלקי הציבור בצעדים כלכליים שאנו עצמנו מנענו מהציבור כשהיינו בממשלה הקודמת".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב להחלטת לפיד ואמר: "שר האוצר ממשיך להתל ולצחוק על אזרחי המדינה ומשתמש בתחבולות ותכסיסים נושנים של הוצאת והכנסת עיזים כדי לשפר את תדמיתו, מדינת ישראל ואזרחיה אינם כלי למניפולציות ומשחקים, אנו דורשים להחזיר לאלתר לאזרחי ישראל את מה שנלקח מהם".

מהלכים אלה אמורים להזרים לקופת המדינה סכום שנתי של כ-7 מיליארד שקל. ביטול העלאת המס יחול ככל הנראה רק על שכירים ועצמאיים בעוד שההעלאה של מס החברות תישאר בתוקפה.

החלטת שר האוצר התקבלה בעקבות הערכות באוצר לפיהן הגירעון בשנת 2013 יעמוד על שיעור של כ-3.3% מהתוצר הישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר