תקלה ארצית: לא ניתן לשלם בכרטיסי אשראי

תקלה ארצית בשירות כרטיסי האשראי. בתי עסק רבים לא נותנים שירותי אשראי מאחר והמערכת לסליקת כרטיסים קרסה • לאחר ששער הדולר ירד ל-0 התקלה תוקנה (צרכנות)

לא מצליחים לגהץ: תקלה ארצית בשירותי האשראי (צילום: shutterstock)

משעות הבוקר היום (ה') אלפי בתי עסק לא מעניקים שירותים בכרטיסי אשראי בשל תקלה במערכות הסליקה. לקוחות מדווחים כי אינם מצליחים לבצע עסקאות בתחנות דלק ובמרכולים.

התקלה נובעת ככל הנראה מחוסר יכולת של מכשירי הקצה של בתי העסק להתחבר למסופים של ש.ב.א. מדובר בתקלה בחלק מהמסופים של חברת ריטליקס, המחוברים למערכת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים). בעת גיהוץ הכרטיס, המידע אינו מועבר בין המערכות ואינו מגיע לחברות כרטיסי האשראי. על פי הפרסום ב-YNET חברות כרטיסי האשראי טוענות כי התקלה אינה אצלן.

עדכון: מקור התקלה במערכת שירותי הבנקאות האוטומטיים (שב"א), המעבירה את המידע לחברות האשראי, ונמצאת בבעלות הבנקים. בקובץ הנתונים שהגיע מחברת שב"א, היתה טעות בפרמטר שער הדולר ונרשם שערכו הוא 0. בחלק מהמסופים שאינם תומכים במטבע זר - לא היתה תקלה, אולם באלו שבהם ניתן לבצע עסקאות במט"ח – הקובץ גרם לשיבושים.

בין המקומות בהם דווח על תקלות, ברשתות הסופרמרקט, בחלק מסניפי שופרסל, מגה ובחלק מתחנות הדלק של פז.

מחברת NCR המחזיקה בבעלות על ריטליקס נמסר הבוקר: "בשעות הבוקר זוהתה תקלה בתקשורת בין קופות ריטליקס לשב"א. לאחר בדיקה נמצא כי מקור התקלה בקובץ העדכון היומי שהועבר הבוקר משב"א. אנו פועלים כעת בשיתוף עם שב"א לעדכון מחדש של הקובץ, על מנת להשיב את התקשורת לסדרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר