הכנסת קובעת: ישראל יקרה מדי

דו"ח מיוחד שהוגש לוועדת הכספים קובע כי המחירים בישראל עלו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים והם יקרים מהממוצע במדינות ה-OECD. ובמה ישראל דווקא זולה? (כלכלה, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

דו"ח מיוחד שהוגש היום (ראשון) לוועדת הכספים של הכנסת קובע כי המחירים בישראל עלו בשיעור של עשרות אחוזים והם יקרים יותר מהממוצע במדינות ה-OECD.

על פי הדו"ח, המחירים בארץ עלו בשיעור של 34% בתקופה של שש שנים. על פי הדו"ח, שהוגש לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), בין השנים 2008 ל-2013 המחירים בישראל הפכו ליקרים יותר, כשלפני כן המוצרים בארץ נחשבו לזולים לעומת אירופה.

בשוק המשקאות הקלים למשל, שנשלט בידי שתי חברות בלבד - המחירים בישראל גבוהים ביותר מ-50% לעומת הממוצע במדינות האיחוד האירופי.

בענף הביצים והחלב המחירים בארץ גבוהים בכמעט 60% לעומת האיחוד האירופי. עלייה משמעותית נוספת נרשמה בענף האלכוהול והטבק. בעשור האחרון המחירים בישראל עלו ב-54%. מחירי האלכוהול עלו אמנם גם באירופה, אולם בשיעור נמוך לעומת ישראל.

תתפלאו, אבל יש מספר תחומים בהם ישראל זולה יותר ממדינות אירופה. על פי הדו"ח, ירקות ופירות בישראל זולים יותר לעומת המדינות המפותחות, והם נמוכים ב-15% בהשוואה לממוצע ה-OECD.

בנוסף, בעוד במדינות אירופה נרשמה עליה של יותר מ-20% בתחום החינוך, בישראל נרשמה ירידה של כ-5% בעשור האחרון. גם בתחום הביגוד, חלה ירידה במחירים, כאשר הרשתות החדשות שנכנסו לישראל תרמו לירידה של כ-26% במחירים לעומת ירידות פחות משמעותיות באירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר