מחסור משווע

97 אחוז מהדירות שנמכרו בבני ברק - יד שניה

בעיר החרדית הגדולה בישראל, בני ברק, בה כמעט אין היצע של דירות במחיר שיכול אדם מן השורה לעמוד בו, מובן כי רק שלושה אחוזים מהדירות הנמכרות הן חדשות (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בני ברק (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

באזורים מסוימים בארץ, מגיעים היקפי רכישת דירות יד שנייה ל-100% מסך הרכישות - כך עולה מנתוני מחירי הדירות שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והשמאי הממשלתי שפורסמו לאחרונה.

מי שבולטת בכך במיוחד, היא העיר בני ברק, בה 97 אחוז מהדירות שנמכרו בחודש יוני האחרון היו דירות יד שנייה - 19 דירות חדשות בלבד נמכרו בה, לעומת 111 דירות יד שנייה. כמו כן, כי המחיר הממוצע של דירת יד שנייה שנמכרה בעיר עמד על 1.45 מיליון שקל, לעומת 1.6 מיליון שקל כמחיר מחיר ממוצע של דירה חדשה.

מובן מאליו, כי מצב זה הוא משום שבעיר כמעט אין היצע של דירות חדשות במחיר שיכול אדם מן השורה לעמוד בו. אך בני ברק לא לבד. זהו המצב ברוב ערי הארץ.

גם בערים בית שמש, ירושלים, אשדוד, נתיבות, קרית גת, נתניה, פתח תקווה, חיפה וכרמיאל - רוב מוחלט מבין הדירות שנמכרו בעת האחרונה הוא של דירות יד שניה. יצויין, כי התופעה הנרחבת הזו, אותה פילחו בפרוטרוט בעיתון 'גלובס', לא קשורה לאופי האוכלוסייה והיא קיימת גם בערים בהן חרדים לא מתגוררים כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר