אחרי תנובה

טרה מעלה את מחירי מוצרי החלב ב-3.4%

הצרכנים ישלמו: מחלבת טרה הודיעה על העלאת מחירי מוצרי החלב שלא בפיקוח ב1.5%-3.4%. המהלך מגיע אחרי סירוב האוצר להעלות את מחירי החלב שבפיקוח (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

זמן קצר לפני החגים ויומיים אחרי תנובה הצרכנים ישלמו את המחיר שוב, וגם מחלבת טרה (קוקה קולה) מייקרת כמה ממוצרי החלב הלא מפוקחים שלה בשיעור של עד 3.4%.

מטרה נמסר, כי עדכון המחיר מתבצע עקב עלייה של למעלה מ-10% במחיר החלב הגולמי מינואר 2017 ועד היום, שמהווה חלק מהותי בעלויות הייצור של מוצרי החלב ואי הרצון של הממשלה להעלות עכשיו . שטראוס לא מתכננת כרגע מהלך דומה.

טרה הודיעה שהיא מייקרת את מוצריה ב1.5% עד 3.4%. כמו תנובה, טרה מייקרת גבינה צהובה ב-3.4%. מעדנים יתייקרו ב-2.4%, גבינת קרם שמנת תתייקר ב-1.5%, ויוגורט פרי (מולר) יתייקר ב-2.2%.

הקמעונאים טוענים שלא קיבלו הודעה מהמחלבה על ההתייקרות והם ממש לא ששים לעשות זאת ולייקר את סל הקנייה עבור הלקוחות שחשים כי יוקר המחייה מאמיר בשנים האחרונות וסל המזון רק מתייקר מידי חודש.

העלאת המחירים תיכנס לתוקפה בימים הקרובים, אך ברוב הרשתות עדיין לא אישרו את ההתייקרות של תנובה שעוד לא נכנסה לתוקף על גבי המדפים. בשופרסל לא העלו בינתיים את מחירי מוצרי החלב של תנובה ורמי לוי אמר שגם אם יאשר את ההתייקרות של תנובה, יהיה זה רק אחרי החגים.

טרה הגישה עתירה לבג"ץ במסגרתה ביקשה להקפיא את מחיר החלב הגולמי ששעלה בשנה וחצי האחרונות. למרות זאת, מחיר החלב עלה ביולי ובג"ץ לא נענה לעתירתה עד כה.

במקביל, שר האוצר משה כחלון לא חתם על הצו לייקור המוצרים המפוקחים, כפי שקבעה ועדת המחירים זאת בשל חוסר רצונו לייקר את העלויות הבסיסיות בשנת בחירות. כל זה הביא להפסדים למחלבה, שמחירי שיעור ניכר ממוצריה מפוקח על-ידי המדינה. אילו היה נחתם הצו לייקור מוצרי החלב שבפיקוח, ייתכן שהדבר היה מפצה את המחלבה על עליית מחיר החלב הגולמי - ומונע את ייקור יתר המוצרים הלא מפוקחים.

התייקרות מוצרי החלב מצטרפת להתייקרות האורז, נייר טואלט, טונה, בשר קפוא, תה ומלח - כשרוב ההתייקרויות נעשות רגע לפני חגי תשרי. עבור תנובה וטרה, זו פעם ראשונה שהן מעזות להעלות מחירים באופן רשמי, באמצעות מחירון חדש, מאז מחאת הקוטג' ב-2011 שהביאה לירידה משמעותית במחירי גבינת הקוטג'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר