מגמה מעורבת

האינפלציה מזנקת ל-5.4%; העלייה במחירי הדירות נבלמת

בניגוד לתחזיות האינפלציה טיפסה בשיעור גבוה מהצפוי. לצד זאת מחירי הדיור לא מזנקים כבר חודש שלישי ברציפות. היוקר יאמיר (חדשות, כלכלה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
זינוק של 5.4% בשנה (צילום: shutterstock)

הלמ"ס מפרסם היום (רביעי) את נתוני הכלכלה ומביא עמו שתי בשורות. רעה וטובה. אנחנו כמובן, נפתח בטובה. אז מחירי הדירות ממשיכות את המגמה של החודשים האחרונים ורשמו חודש נוסף ללא עליה, כשבתל אביב למשל, נרשמה ירידה במחירי הדירות החדשות.

כזכור, וכפי שפורסם ב'כיכר השבת', שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם לפני כשבועיים הצהרה לתקשורת בה חזה את ירידת מחירי הדיור. סמוטריץ' גם הסביר כיצד משרד האוצר בניהולו יגרום לכך. מומחים לכלכלה טוענים, כי עצם ההצהרה של שר האוצר כי מחירי הדירות צפויים לרדת, יש בכוחה לגרום לכך, בדיוק כפי שהצהרת שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן הכריז כי הוא צופה עלייה במחירי הדירות - וגרם במו פיו לזינוק חסר תקדים במחירים בתוך שנה בלבד (סביבות ה-20%).

אם ניכנס לפרטים, הרי שנכון לחודש שעבר - מדד מחירי הדירות עמד על זינוק בשיעור של 18.8% בשנה, ואילו החודש 'רק' 17.1% בשנה. ירידה בממוצע של קרוב ל-2% ביחס לשנה.

עכשיו - לביצה הטובענית הרגילה. מדד המחירים לצרכן, שרושם זינוק מעל ומעבר לתחזית החודשית. האינפלציה מזנקת בשיעור של 0.3%, זאת לאחר שצפו עלייה בשיעור מתון יותר. שיעור האינפלציה הנוכחי עומד על 5.4%, והגבוה ביותר ב-15 השנים האחרונות מאז האינפלציה של שנת 2008.

גם מחירי השכירות ממשיכים את המגמה הנשכנית, ושוכר חדש ישלם 7.9% יותר משוכר חדש בחודש הקודם. אם חידשתם את החוזה - שכר הדירה שלכם צפוי לעלות בשיעור של 'רק' 4%..

גם מדד תשומות הבניה רושם עלייה של 1.2%, ויש לו השפעה ישירה על המחיר אותו תשלמו לקבלן, גם אם כבר חתמתם על החוזה - אם לא שילמתם את הכל, תצטרכו להפרד מעוד סכום נוסף בכל תשלום. עיקר העלייה נגרמה בשל עליית מחירי הטיט והבטון בשיעור של כ-9% כל אחד מהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר