הרפורמה המשפטית

ההייטקיסטים הגיעו לוועדה של ביטן, שהבהיר: "צריך פשרה"

"אני לא מבין ולא יודע איך לפתוח מחשב, אבל אני חושב שצריך פשרה", כך הסביר היום יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן בדיון שנערך בוועדה, במהלך הדיון הושמעו טענות בעד ונגד הרפורמה | צפו (חדשות בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הדיון היום בוועדה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות היו"ר, חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד, התכנסה כדי לדון בצד הכלכלי של המתנגדים לרפורמה של שר המשפטים יריב לוין.

את הדיון יזמו חברי הכנסת מהאופוזיציה; ח"כ רון כץ, ח"כ בועז טופורובסקי, ח"כ זאב אלקין, ח"כ עופר כסיף, ח"כ אלון שוסטר וח"כ אביגדור ליברמן.

ח"כ רון כץ אמר בפתח הדיון: "אם אנשי ההייטק יעזבו לא נוכל להחזיר אותם. היו"ר ביטן אמר בתגובה כי הם פוגעים בעצמם, ולפי הטענה הזו לא צריך לעשות בחירות ואפשר לתת להייטק לקבוע לנו הכל. הוא הוסיף כי בסוף תהייה פשרה, ואמר כי שני הצדדים צריכים לרדת מהעץ".

ח"כ אלון שוסטר אמר כי "גם במשפחה לפני פילוג מנסים לעשות גישור". מנגד, ח"כ אברהם בצלאל אמר כי רוב הציבור בישראל חושב שצריך לעשות שינויים כאלה או אחרים במערכת המשפט, והאופוזיציה לא רוצה להידבר. ח"כ שלי טל מירון ביקשה לא לזלזל באפשרות של אנשי ההייטק לעשות רילוקיישן".

נשיאת קולטורה, מיכל צור שלו, אמרה בדיון: "ההייטק נשען על מימון חיצוני, וכי העולם מסתכל על מה שקורה פה ומאוד מודאג. לדבריה, מסקר שנעשה בקרב כ-150 חברות הייטק כמעט חצי מהם שוקלים להוציא את הקניין הרוחני לחו"ל ולעשות "הפיכת שרוול". הוא הוסיפה כי ההייטק אחראי ל-45% מהצמיחה, 54% מהייצוא ושליש מהכנסות המדינה ממס הכנסה, והזהירה כי אם ההייטק יתרסק נישאר בלי ביטחון ובלי כלכלה".

היזם המוכר זוהר לבקוביץ טען בדיון: "הייטקיסטים לא יצאו לרחובות על שום דבר, והעם הם יוצאים כי יש על מה לצאת. הוא הוסיף כי אין בכוונתו לעזוב את הארץ אבל הזהיר שהייטק ייהרס בגלל איך שתופסים אותנו בעולם. "אנחנו פה כי אכפת לנו. לקח 15 שנה להביא את האנשים לכאן והן בורחים בגלל הפאניקה העולמית, בואו נעצור לפני שיהיה מאוחר מדי", אמר.

יזם ההייטק: "צריך רפורמה"

מנגד נשמעה גם דעה אחרת של יזם ההייטק נפתלי פלס הסביר: "זה לא עניין של ימין ושמאל. הוא סיפר כיצד בית המשפט העליון החליט לפרש את חוק איסור הלבנת הון בצורה גמישה ולחלט כסף של משקיע זר בחברת הייטק רק כי עשה עסקים עם ישראלי שנחקר, ואמר כי זה מה שפגע בכלכלה והמשקיע שהשקיע מיליארדים החליט להפסיק להשקיע בישראל".

היו"ר ביטן אמר בתום הדיון כי "ההייטק חשוב מאוד למדינה, אין על זה ויכוח. אני אומר את דעתי האישית חלק מכם מתייחסים רק לנושא הזה וחלק מנצלים את זה כפלטפורמה לדברים אחרים. הגיע הזמן שאדבר עם שר המשפטים ולא רק בתקשורת. ההייטק במקרה הזה יכול להיות גשר למו"מ ולהשפיע על שני הצדדים. אבל גם אתם צריכים להבין שהממשלה נבחרה באופן דמוקרטי והיא לא יכולה להיות מושפעת מבעלי הון באופן כזה, אחרת מה יקרה בפעם הבאה שתחליטו שאנחנו לא בסדר", כך לדברי ביטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר