ניתן להירגע: ביטוח המשכנתא לא יתייקר

האם פוליסת ביטוח המשכנתא תתתייקר ב-20 אחוז? עקיבא ויספלד מנכ"ל משקלתא ביטוח ופיננסים, מרגיע: המגמה היא דווקא להוזיל את הביטוח ככל האפשר. התחרות הגבוהה כיום אף היא תורמת למגמה הפוכה מהתייקרות. התייקרות תורגש אם וכאשר רק בביטוח המבנה שהינו חלק מינורי מסך פוליסת ביטוח המשכנתא

שאול כהנא | כיכר השבת |

האיום של התייקרות פוליסת ביטוח משכנתא מתווסף בימים אלה לרשימת הקשיים והמכשולים הניצבים כיום בפני רוכשי הדירות בארץ, כמו המחירים הגבוהים והתנאים המגבילים לקבלת המשכנתא, גם האיום של התייקרות פוליסת ביטוח המשכנתא.

פוליסת ביטוח משכנתא זוהי פוליסה המורכבת מביטוח חיים וביטוח מבנה.

להבדיל מביטוח חיים רגיל שבמקרה של תביעת ביטוח המוטבים הם אלה שמקבלים את הכסף, בביטוח המשכנתא המוטב הראשון והבלתי חוזר הוא הבנק למשכנתאות שיקבל את יתרת המשכנתא, במידה וישנה יתרה נוספת כגון במקרה שהביטוח על סכום גבוה יותר מגובה המשכנתא המוטבים המשניים יקבלו אותה.

ההגדרה המילונית של מוטבים הוא אדם שיש לו זכות חוקית לקבל טובת הנאה, ובמקרה שלנו את כספי הביטוח. הגדרת המוטבים גוברת על הוראות צוואה, בביטוח המשכנתא תמיד המוטב הראשון הינו הבנק למשכנתאות והמוטבים המשניים הם מי שהלקוח החליט בשעת רכישת הפוליסה, הלווה ברוב המקרים.

גורמים בכירים בשוק הביטוח בארץ טוענים, כי בעקבות אסונות טבע רבים שפקדו בשנה האחרונה את העולם: רעידות אדמה בטורקיה, הצונאמי ביפן, השיטפונות בניו זילנד פוליסות ביטוח משכנתא בישראל עלולות להתייקר את בכ- 5%-20%.

'אפקט הפרפר' הינו מושג המבטא שינוי קטן בעולם המשפיע בטווח הארוך על מערכות רבות וגדולות בעולם. ומעריכים כי גם תחום הביטוחים בישראל אמור להיות מושפע מהמתרחש ברחבי העולם. מדובר בפוליסות הנמכרות לנוטלי משכנתאות ובאפשרותן לכסות נזקים כתוצאה מרעידת אדמה. "הסכומים בביטוחים אלה אדירים ושם תהיה העלאה רצינית בעלות הביטוח לכל מבוטח", הם מציינים.

פנינו לעקיבא ויספלד - מנכ"ל 'משקלתא ביטוח ופיננסים':

הרב ויספלד, האם ההתרעה נכונה?

אין ממה להילחץ. העלייה, אם תהיה, תהיה מינורית. היות שכל ביטוח משכנתא מורכב משתי פוליסות: האחת ביטוח חיים, והשנייה ביטוח מבנה. העלייה המדוברת הינה אך ורק על פוליסת ביטוח המבנה, ובדרך כלל חלק ביטוח המבנה מהווה רק כשליש מהסך הכולל המשולם לביטוח המשכנתא. לדוגמה: ביטוח משכנתא ממוצעת עלות ביטוח המבנה הינו בממוצע 39 ₪, כאשר ביטוח החיים הינו בממוצע 62 ₪ .

ככל שהמבוטח מבוגר יותר סך האחוזים אף יורד, וממילא העלייה בביטוח המבנה תהיה קטנה מאוד עד בלתי מורגשת כמעט. עם זאת, כדאי לזכור כי בניגוד לפוליסת ביטוח החיים המופקת אחת לכל תקופת ההלוואה והסכום שנקבע מראש כמה ישלם הלקוח בכל שנה לא יכול להשתנות , פוליסת ביטוח המבנה הינה פוליסה המתחדשת מידי שנה והתעריף עשוי להשתנות.

כאן גם המקום להדגיש כי ביטוח המבנה שנעשה בסוכנויות הביטוח של הבנקים השונים אינו כולל ביטוח צד ג' (היינו: נזקים שיגרמו לאדם אחר שאינו מדיירי הבית), וזאת על פי הוראות המפקח על הביטוח, רק בביטוח מבנה הנעשה דרך סוכנויות ביטוח פרטיות הביטוח כולל נזקי צד ג'.

במשקלתא ייעוץ משכנתאות מספרים לנו שבתהליך רגיל של לקיחת משכנתא לעיתים קרובות הלקוח משלם מחיר גבוה עבור פוליסת ביטוח המשכנתא. במטרה להקל על הלקוח ולהוזיל לו גם את החלק הזה בהלוואת המשכנתא הוחלט להקים סוכנות ביטוח הנקראת: 'משקלתא ביטוח ופיננסים - קל להיות בטוח' הפועלת מזה כשנה ובמפיקה מאות פוליסות בחודש. במשקלתא ביטוח משיגים פוליסות זולות במיוחד עבור הציבור. חובה לשים לב לנתונים הבאים: בדרך כלל בעל המשכנתא אינו מייחס חשיבות לביטוח המשכנתא ואינו לוקח את החלק הזה בחשבון בתור עלות נוספת במשכנתא שעלולה להגיע לעשרות ואף מאות שקלים בחודש .

ההתמקצעות הגדולה של משקלתא הינה בתחום ביטוח המשכנתא ומשום כך הם הגיעו לדילים מעולים עם חברות הביטוח הגדולות במשק.

ולא רק ללקוחות משקלתא- משכנתא בדרך הקלה - הפרמיות המעולות מוצעות לכל אדם המעוניין להוזיל את עלויות הביטוח בלי שום מאמץ ועלות.

לאור הנתונים על ההתייקרות הצפויה בביטוח המשכנתא, נערך בירור עם חברות הביטוח הגדולות במשק. ועלה ,כי קיימת כיום תחרות גבוהה בין חברות הביטוח. והמגמה כרגע דווקא מעודדת הנחות גבוהות בביטוח המשכנתא. לכן בעקבות ההתייקרות הצפויה והתחרות הגדולה עכשיו זה הזמן לבדוק את כדאיות המעבר לחברה אחרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר