בין בעיית קריאה למיקוד ראייה

"בני לא אוהב לקרוא ספרים", כותבת לנו אמו של מוישי, "אבל הוא תלמיד מצטיין". בקו החם של מדור משפחה מייעצים לה מה לעשות

מערכת מדור משפחה | כיכר השבת |
(פלאש 90)

לנעמי שלום!

יש לי ילד בן תשע וחצי שלומד בחיידר בכיתה ב'. הוא מצליח די יפה בלימודים אבל הרב'ה טוען כי הוא אינו קורא טוב. גם בבית הוא לא אוהב לקרוא ספרים. כשבעלי לומד איתו בשבתות הוא כן לומד מהחומש וגם יודע יפה את החומר. האם יש מה להתייחס לדברי הרב'ה, שהרי הוא כן מצליח בלימודים ומה לעשות.

תודה

אמא של מוישי.

תשובה

שלום לאמא של מוישי

קודם כל כדאי לבדוק מדוע הרב'ה חושד כי קיימת בעיית קריאה. צריך להבחין בין בעיות קריאה הקשורות לליקויי למידה ולבעיות קריאה הנובעות מבעיית מיקוד. למרות שהתוצאה של שניהם היא זהה, כלומר, הילד לא קורא. מקור הבעייה הוא שונה ולכן גם הטיפול בכל אחת מהן שונה לחלוטין. אם יש בחיידר מורת שילוב אני מציעה לך לפנות אליה ולבקש ממנה אבחון ראשוני כדי למפות את הבעייה ולזהות את המקור. במקרה של ליקוי למידה צריך לפנות לאבחון דידקטי ובמקרה של מיקוד ראייה כדאי לפנות לאורטופטיסט. כפי שכבר ציינתי בכתבה, בררי היטב אצל מכרים או חברות על מטפל טוב. לעיתים המטפלים מהקופה הם עמוסים מאד ואינם עושים בדיקות עומק. פעמים רבות שלחתי בנות לאבחון אצל מטפלת מהקופה והיא לא מצאה שום בעייה. מכיוון שחשדתי לבעייה בכל אופן, שלחתי שוב למומחה פרטי והוא איבחן, טיפל, ופתר אותה באופן מוחלט. זוהי אמנם הוצאה יקרה יותר (חלק מן הקופות מחזירות) אך ניתן בהחלט לפתור את העניין מהשורש ונושא כה חשוב איננו מקום לפשרות.

העובדה שהבן שלך מסתדר יפה בלימודים מעידה על כך שהוא כנראה ילד כשרוני ומצליח לקלוט דרך הערוץ השמיעתי ולהשלים את מה שחסר בקריאה. כדאי להזדרז ולטפל בהקדם שכן בעיות כאלו, אם נגררות יכולות להתפתח לבעיות נוספות, מורכבות וקשות הרבה יותר.

בהצלחה רבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר