רוצים שהילדים ילכו לישון בלי בעיות? אל תגידו להם את זה

אפילו הורים עם ניסיון עשיר בהרדמת פעוטות עלולים להיתקל באתגרים שונים כשמגיעה שעת ההשכבה. ובכן, מסתבר שיש משפט אחד שאתם נוטים לומר והוא זה שמעכב את השינה של ילדיכם (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם גם אתם מרגישים שכל גיל ושלב בהתפתחות הילדים שלכם מביאים איתם סט חדש של מכשולים בגזרת השינה? אפילו הורים עם ניסיון עתיר שנים בהרדמות עלולים להיתקל באתגרים שונים כמו סיוטים, מאבקים ואף אנשים זעירים המטפסים על מיטתם בשלוש לפנות בוקר. ובכן, לפי המומחים, יש משפט אחד לא כדאי לומר אם רוצים לקבל לילה רגוע: "לך לישון!".

לדברי עלי לזר, יועצת שינה מוסמכת לילדים, הציווי "לך לישון" בעצם מזרז את הילד שלכם בדיוק ברגע שבו הוא צריך להאט.

"הבקשות של בנכם - נגיד, לקבל עוד חטיף לפני שעולה על מיטתו - הן דרישות לתשומת לב", היא מסבירה. "שעת ההשכבה היא זמן שבו הצאצאים חרדים מפרידה ולעתים קרובות אנו מתנהלים בה מהר מדי. ההורים מרגישים שהרוטינה הזו אורכת יותר זמן משציפו ומונעת מהם לעבור לביצוע כל המטלות שהם שמרו לערב, אבל הילדים מרגישים את האנרגיה הזו וזקוקים לנו אפילו יותר מהרגיל".

ואז אנחנו עלולים לשחרר "לך לישון" עצבני ובעצם להאריך את כל הטקס הזה ולהעכיר את החוויה.

גישה טובה יותר? האטו את הקצב לפני השינה, מציעה לזר. "תנו לילד שלכם תשומת לב טוטאלית - למשל: כמה דקות של משחק על הרצפה שבהן אתם ממוקדים רק בו. אתם יכולים גם לתת לו אפשרויות בחירה שמראות שאתם רוצים לשתף עמו פעולה. לדוגמה, הנה שתי פיג'מות או ספרים לבחירה. שאלו אותו, 'איזה מהן אתה רוצה ללבוש? איזה ספר אתה רוצה לקרוא?'. באופן זה אתם מגבילים את הזמן המושקע בהכנה לשינה, אבל גם מספקים לו אנרגיה שקטה ומהנה".

ומה לגבי הבקשות שלאחר הכניסה למיטה? מוטב שתקדימו אותן, היא אומרת. שאלו אם בנכם אם הוא צריך להשתמש בשירותים פעם נוספת או שתהיו מוכנים עם חטיף לפני השינה (משהו קטן כמו חצי תפוח) או כוס מים. אם הוא ממשיך להתעקש, זו העת שבו אתם יכולים להציב גבול. לדוגמה, במידה והוא אומר, "עוד ספר אחד!", ענו: "הלילה אנחנו עומדים בלוח הזמנים שלנו, אבל בוא נכין ערימה לקריאה מחר בבוקר".

בשורה התחתונה: ככל שהילד שלכם ירגיש יותר את הסבלנות ותשומת הלב שלכם, כך גדל הסיכוי שהוא יעלה על יצועו מהר יותר, ללא תקלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר