קייב: המפגינים השתלטו על כיכר העצמאות, יש הרוגים

המהומות בעיר קייב מזכירות יותר ויותר את ה"אביב הערבי", מפגינים השתלטו על כיכר העצמאות בעיר, אך להשתלטות היה מחיר כבד, 15 גופות נספרו בהפגנות היום (בעולם)

(צילום: shutterstock)

למרות ההחלטה על הפסקת האש, הרוחות בקייב עדיין סוערות. המפגינים השתלטו על כיכר העצמאות במרכז העיר וישנם דיווחים על אש כבדה מצד כוחות הביטחון.

כלי תקשורת מקומיים בקייב מדווחים הבוקר (ה') על עימותים מחודשים במרכז העיר קייב בין המפגינים לכוחות הביטחון. אתמול התקיימה פגישה בין הנשיא ויקטור ינוקוביץ' ומנהיגי מפלגות האופוזיציה בה התקבלה החלטה על הפסקת אש הדדית. אולם, כאמור, מספר שעות אחר כך, חודשו המהומות בעיר ורימוני הלם שהשליכו כוחות הביטחון גרמו לפצועים והרוגים במקום.

לפי צלם סוכנות הידיעות רויטרס, וסילי פדוסנקו, מספר ההרוגים בקייב עלה ל-15 גופות, כולן של אזרחים שנמצאו בכיכר העצמאות בקייב. בנוסף, סוכנות הידיעות AFP מדווחת על אש כבדה בכיכר מצד כוחות הביטחון.

כלי התקשורת מדווחים כי העימותים החלו בסביבות השעה 09:00 בבוקר לפי השעון המקומי, כאשר מפגינים פרצו לאזור אותו כבשה המשטרה אתמול ושלשום. פעילי האופוזיציה השליכו חומרי נפץ וירו קליעים, והמשטרה השיבה בירי רימוני הלם. הטלוויזיה המקומית הציגה צילומים של מפגינים פצועים המפונים על-ידי אנשים.

הפרלמנט, שנמצא במרחק של מאות מטרים בודדים מהכיכר, פונה. במקביל, בוטלה פגישה שרי החוץ של גרמניה, פולין וצרפת, שהגיעו לקייב כדי להיפגש עם הנשיא ינוקוביץ', מסיבות "ביטחוניות".

המהומות באוקראינה פרצו בנובמבר, לאחר שהנשיא ינוקוביץ' החליט לזנוח הסכם סחר חשוב עם האיחוד האירופי, ובמקום זאת לחבור שוב לרוסיה. המוני מפגינים מ-46 מיליון האזרחים של אוקראינה יצאו לרחובות כדי למחות על הצעד, אותו כינו 'הפניית העורף למערב'.

שיתוף פעולה בין ינוקוביץ' לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נראה בעיניהם ככניעה למדיניות הכוחנית של מוסקבה. בחודשים האחרונים הפכה אוקראינה לזירת מאבק ראשית בין רוסיה המתעצמת לבין המערב בראשות האיחוד האירופי וארה"ב. במידה מסוימת, המתח המחריף מזכיר את ימי המלחמה הקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות