בו ברגדל, החייל האמריקני ששוחרר, מספר על החיים בשבי

בו ברגדל, החייל האמריקני ששוחרר לאחר חמש שנים בשבי הטליבאן, סיפר לרופאיו על היחס הקשה שקיבל בשנותיו בשבי. לדבריו, הוא עבר התעללות קשה על ידי שוביו (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בו ברגדל (צילום מסך)

לאחר חמש שנים בשבי ארגון הטרור טאליבן, סמל בו ברגדל, ששוחרר בתמורה לשחרורם של חמישה פעילי טרור השייכים לארגון הטרור שחטף אותו, סיפר לרופאיו בבית החולים בו הוא מאושפז על חייו בשבי.

לדבריו, הוא עבר התעללות קשה על ידי שוביו בזמן שהוחזק בשבי. ברגדל, השוהה בבית חולים בגרמניה, שם הוא מאושפז מאז הוטס מאפגניסטאן, סיפר כי שוביו נעלו אותו בכלוב מתכת בחשיכה מוחלטת במשך שבועות כעונש על כך שניסה לברוח. לדבריו, הוא הוכה ועונה באופן תדיר.

צפו: רגע השחרור של ברגדל משבי הטאליבן

כזכור, בארה"ב הועלו טענות קשות כנגד ברגדל, כאשר לטענת חיילים ששירתו איתו יחד באותה יחידה, לכולם היה ברור כי הוא לא נפל בשבי אלא ערק מהצבא ישר אל ידיהם של מחבלי הטאליבן.

עם זאת, בממשל האמריקני טענו כי הוא חייל אמריקני שנפל בשבי, מצבו הבריאותי הידרדר ומשום כך פעלו לחילוצו. נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא אינו מתכוון להתנצל על כך.

לדברי הרופאים הצבאיים, מבחינה פיזית ברגדל מסוגל לטוס חזרה לארה"ב, אך מבחינה נפשית הוא עדיין לא מוכן להתרגשות הגדולה שיעורר המפגש המחודש עם משפחתו ותשומת הלב התקשורתית שיקבל עם חזרתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר