דו"ח משרד הבריאות:

"עובש, חדרים לא ראויים ובשר פג תוקף ב'רמתי'"

פקחים של משרד הבריאות שערכו ביקורת לפני כשבוע וחצי ב"סמינר באר מרים" בהנהלת אהרן רמתי, מצאו סדרת ליקויים חמורה במקום. "המצב הפיזי של הבניין לקוי ביותר: שירותים מלאי עובש ותקרה מתקלפת" נכתב בדו"ח. בחלק מהחדרים נמצאו ליקויים ו"לא ניתן לאפשר לינה בחדרים אלו" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
המטבח בסמינר הרמתי (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דו"ח חמור של משרד הבריאות קובע כי חלק מהחדרים ב"סמינר רמתי" - סמינר באר מרים בהנהלתו של אהרן רמתי, נגדו יצאו גדולי ישראל בחריפות, לא ראויים ללינת אדם. יש עובש במקום ובמקום נמצא בשר פג תוקף ובשר לא מסומן. מדובר בבדיקה שנערכה לפני כשבוע וחצי על ידי מספר פקחים של המשרד. כעת מביא "כיכר השבת" את הדו"ח המלא:

בדו"ח מתוארת הפנימייה: "הפנימייה ממוקמת בבניין ישן בשכונת סנהדריה. במקום לנות כ-35 בנות. בנוסף, מגיעות למקום כ-35 בנות אקסטרניות המשתתפות במהלך היום בלימודים ואוכלות את הארוחות. רוב הבנות עובדות בשעות הבוקר והלימודים מתקיימים בשעות אחר הצהריים. הפנימייה משתרעת על פני 2 קומות ובקומת הקרקע יש סוכה המשמשת למנוחה ואחסון".

עוד נכתב בדו"ח: "שטח הפנימייה אינו גדול וקיימת צפיפות גדולה בחדרים. בחדרים יש מיטות קומותיים ובנוסף, נפרסים בערב מזרונים על הרצפה. בכל מקום יש אחסון חפצים מתחת למיטות, דבר המקשה על ניקוי החדרים. בכל המסדרונות ובחדרים ישנם ארונות המכילים כלי מיטה וחפצים אישיים. ארונות אלו מוצבים גם במרפסות שאינן סגורות אלא רק עם קירוי קל".

"ל-35 בנות הלנות במקום יש 3 אסלות, 2 כיורים ו-2 מקלחות, מתוכם למקלחת אחת אין אגנית מתאימה אלא צינור מקלחת באזור האסלה. על פי ההוראות, ל-70 בנות נדרשו 7 אסלות, 4 כיורים, 4 מקלחות ומתקן שתיה אחד למים צוננים".

בדו"ח נמצאו ליקויים חמורים נוספים: "המצב הפיזי של הבניין לקוי ביותר. השירותים מלאי עובש והתקרה מתקלפת. חדרים רבים הינם למעשה מרפסות סגורות. בקומה העליונה במרפסת מוצבות כמה מיטות למרות שהגג עשוי מלוחות פלסטיק גלי והקירות והגג סגורים באופן חלקי ולמעשה פתוחים לדירת מזיקים ומעופפים. בקומה האמצעית יש חדר עם חלון אטום שלא ניתן לפותחו. לא ניתן לאפשר לינה בחדרים אלו. בנוסף, הסלון המשמש כחדר לימוד ללא אוורור וללא חלונות חיצוניים".

"בקומה העליונה יש מטבח קטן המכיל 2 כיורים צמודים ובנוסף מטבחון. המטבח משמש להכנת 3 ארוחות ביום ל-70 בנות. נציין כי מטבח ביתי אינו מתאים לבישול לכמות זו של סועדים ואינו מאפשר הפרדת פונקציות וזרימת מזון נכונה.
הבישול במקום כולל בישול בשר ובעלי כנף המחייבים מדור נפרד לטיפול בבשר. אין כיור לשטיפת ירקות ומדור נפרד להכנת סלטים. אין מדור שטיפת כלי אוכל ושטיפת כלי סועדות".

"נציין כי בעת הביקורת נמצא בשר פג תוקף ובשר ללא סימון. דיירות הבית ביצעו השמדה של מוצרים אלו בנוכחותנו.
אין אדם מקצועי הממונה על נושא הבישול. עד להסדרת נושא המטבח יש להביא ארוחות מחברת קייטרינג שיש לה רישיון יצרן".

אהרן רמתי מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "צר לנו על כך, שמשרד הבריאות בחר לשתף פעולה נגד הסמינר, בפרסום נתונים שקרים לחלוטין, ועיוות מוחלט של הנתונים. כך לדוגמא בנושא הכיורים, שציין בדו"ח כביכול יש רק שלושה כיורים, כשלמעשה ישנם שבעה. או בנושא החדרים, אשר נטען כאילו רבים מהחדרים הינם מרפסות סגורות, ואינם חלק מהבניין, הדבר שקרי לחלוטין. שבעה מתוך שמונת החדרים בנויים כחדרים רגילים לחלוטין.

"בענין החדר השמיני, במרפסת הגג, החדר נבנה במיוחד ע"פ הוראת רופא, עבור אחת התלמידות שחולה באסתמה חריפה, וזקוקה למקום פתוח ומאורר. יצוין, כי מתחילה נבנה בגג באישור השכנים, מבנה קבוע ומאורר, ואחרי זמן מה, הגיעו גורמים שעינם צרה בסמינר, ושכנעו את השכנים להתנגד.

"כמו כן, בנושא הבשר שפג תוקפו, הנהלת הסמינר מבקשת להבהיר, כי מדובר בכמות זעומה, אשר אחר חיפוש יסודי נמצאה בתוך מקרר ענק, כשכל הבשר בו טרי, ובשר זה שפג תוקפו, לא הובחן בו מתחילה, ולא היתה שום כוונה להשתמש בו. כמובן שהבשר הושלך מיידית לאשפה. הנהלת הסמינר מבקשת להדגיש, כי מעולם לא נעשה שימוש בכל דבר אשר יש בו איזה סכנה בריאותית, או מכל סוג שהוא, וכך תמשיך.

"בעקבות הגידול המבורך בלעה"ר במספר התלמידות, כבר תקופה שאנו מנסים כל דרך שהיא, להוסיף מקלחות למען נוחות התלמידות, ומקווים שהעניין יסודר בהקדם האפשרי, שאר הנתונים בדו"ח מוצגים באופן מגמתי, ובצורה שאינה נכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר