"יש צורך בהיכרות עם החרדים למילוי התפקיד"

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני יוחלף

שר החינוך נפתלי בנט החליט כי המחוז החרדי במשרד יישאר וכי מנהל המחוז מאיר שמעוני יעזוב את תפקידו וימונה מנהל מחוז חדש. בית הדין האזורי לעבודה: לאפשר לחרדי להתמודד לתפקיד (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעזוב את המחוז החרדי. מאיר שמעוני (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: שר החינוך נפתלי בנט החליט כי המחוז החרדי במשרד יישאר וכי מנהל המחוז מאיר שמעוני יעזוב את תפקידו ובמקומו ימונה מנהל חדש. במקביל, בית הדין האזורי לעבודה הורה לאפשר לחרדי להתמודד לתפקיד.

במסגרת עתירה לבית הדין האזורי לעבודה משנת 2014 של התנועה לאיכות השלטון נגד מכרז שמשרד החינוך ביקש להוציא בכדי לבחור מנהל מחוז חדש, מתברר כי שר החינוך בנט החליט לצאת למכרז ולמנות מנהל מחוז חדש.

באמצע שנת 2015, עת שי פירון שימש כשר החינוך, יצא משרד החינוך למכרז על תפקיד מנהל המחוז. התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט בבקשה להורות על ביטול המכרז בטענה כי ישנם הקלות במכרז. לטענתם, במכרז לא נדרש שהמועמד יהיה בעל תואר שני וניסיון חינוכי.

העתירה נמשכה ופורסם שוב מכרז חדש אך גם על המתווה החדש בתנועה לאיכות השלטון עתרו לבית המשפט.

בתוך החלטת בית המשפט נחשף כי שר החינוך מעוניין להחליף את מאיר שמעוני ולמנות מנהל מחוז חרדי חדש. השופטת דיתה פרוז'ינין כותבת כי לפי כשבועיים "הודיעה המדינה כי בכוונתה לבחור מנהל למחוז החרדי".

התנועה לאיכות השלטון טענה בבית המשפט כי במכרז לא נדרש המועמדים יהיו בעלי ניסיון חינוכי וכן אינם חייבים להיות בלעי תואר שני "כפי שנדרש בכל משרה בכירה דומה".

מנגד טענה המדינה כי הדרישות למשרד נבחנו היטב וכי זה נקבע בכדי לאפשר לחרדים להתמודד ולהיבחר לכהן כמנהל המחוז החרדי במשרד החינוך וכי מדובר "בהחלטה מינהלית ובתי הדין ובתי המשפט לא יתערבו בה בנקל".

השופטת כותבת על החשיבות של המחוז החרדי שהוקם ומצטט את עדותה של מנכלי"ת משרד החינוך מיכל כהן שאמרה: "חשבתי שקודם כל מי שאני צריכה שיעמוד בראש מחוז כזה, זה ממי שיכול לנהל ציבורית, שיודע מה זה לנהל במגזר החרדי, מי שלא יפחד".

בהמשך הדברים חושפת כהן את ה'מאחורי הקלעים' במחוז החרדי: "גם אם לכאורה יבוא מישהו שאין לו שיג ושיח עם מערכת החינוך ויידע לנהל בשקיפות ולהביא ויש מתחתיו, מה שאולי אתה לא יודע, בכל מחוז יש סגן מנהל מחוז מנהלי, פה נתתי שתיים, נתתי גם מנהלי וגם פדגוגי וגם מנהל מחוז, כדי להבנות מישהו שמייצר תשתית שתהיה כמה שפחות, תלות ברבנים התערבות פוליטית כזו או אחרת".

גם באשר לטענה כי המועמדים לא התבקשו להציג תואר שני, טענה המדינה כי הדבר נעשה לאחר בחינה מעמיקה של המגזר וההבנה כי "רוב המורים במודות החינוך אינם בעלי תארים אקדמיים ותואר שני אינו רווח כלל". השופטת קבעה כי השתכנעה כי אין מדובר בהחלטה שרירותית וכי "המדינה עמדה ברף הנדרש להוכיח כי מדובר בדרישה סבירה בנסיבות העניין".

השופטת מוסיפה וכתבת בהחלטתה: "אין ספק כי יש צורך בהיכרות מעמיקה עם המגזר החרדי לצורך מילוי התפקיד, במיוחד לנוכח הקשיים והלחצים שבם עלול להיתקל מנהל המחוז המיועד".

כמו כן, כהודעת המדינה, מי שיבחר לתפקיד יצטרך להשלים תואר שני תוך 3 שנים מהמועד שנבחר.

בסיום ההחלטה נכתב: "שוכנענו כי תנאי הסף שנקבעו במכרז סבירים בשים לב לדרישות התפקיד, ומתוך כוונה לאפשר גם למועמדים מתוך המגזר החרדי להגיש את מועמדותם למכרז". העתירה נדחתה והעותרת תשלם הוצאות משפט למדינה.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מר מאיר שמעוני, המכהן כמנהל מחוז ירושלים, מונה כממלא מקום מנהל המחוז החרדי עד אשר ימונה מנהל קבוע. בתוך כך, יצוין כי בית המשפט אישר לקיים את המכרז למינוי מנהל המחוז החרדי לפי תנאי הסף שפורסמו מראש. המשרד ישוב ויפרסמם בציבור כאשר יתפרסם המכרז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר