פגיעה בזכויות או דאגה למגזר?

חשיפת ההון השחור בישראל: החרדים נלחמים נגד החוק

המפלגות החרדיות מתנגדות לקידום החוק שנועד להביא לחשיפת ההון השחור בישראל. גפני, מוביל ההתנגדות, טוען כי מדובר בפגיעה בזכויות האדם. מתנגדיו טוענים: גפני דואג למגזר החרדי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

האם הסיעות החרדיות נלחמות בחוק שיוביל לחשיפת ההון השחור? התשובה היא כנראה שכן. מדיווחים הבוקר (שלישי) בכלי התקשורת עולה כי המפלגות החרדיות מתנגדות להמשך קידום הצעת החוק שתאפשר לרשות המסים לדרוש מהבנקים וממוסדות פיננסיים לדווח על לקוחות החשודים בהעלמות מס.

על פי העיתון "כלכליסט", בשבוע שעבר הורתה ועדת הכנסת לבטל דיון בנושא בוועדת החוקה וגם הדיון שנקבע ליום רביעי הקרוב בוטל לפי שעה.

את ההתנגדות התקיפה מוביל יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני ואליו מצטרפים נציגי סיעת ש"ס.

לדברי העיתונאי שאול אמסטרדמסקי, יו"ר ש"ס אריה דרעי שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כמה ימים, ובו הודיע כי הוא מתנגד להצעה. אתמול ניהל ראש המטה שלו משה ארבל דיונים מול הרשות בניסיון להגיע לפשרה ולחוק מרוכך יותר.

גפני טוען כי החוק הינו נורא ויהפוך את מדינת ישראל לצפון קוריאה. לטענתו, "כל אזרח יקבל זימון לחקירה מפקיד שומה על פי ההחלטה של רשות המסים. אנחנו לא מדברים על אזרחים עבריינים, אלא על כל אזרח שתהיה לו תנודה קלה בחשבון, כי קיבל מתנה מסבתא".

לטענת מבקרי גפני, הוא דואג למגזר החרדי אותו הוא מייצג בו לפי הטענות יש הכנסות שאינן מדווחות ולכן הוא מתנגד לחוק אולם גפני עצמו טוען כי ההתנגדות הינה במישור המקצועי בלבד.

לאחר שהחוק נתקע בוועדות השונות בכנסת מנסים כעת כל הצדדים לנהל משא ומתן להגיע לפשרה מוסכמת.

שלשום נפגשו סגן שר האוצר יצחק כהן עם ארבל, גפני ומנהל רשות המסים משה אשר בנסיון להגיע לחוק שיהיה מקובל על כולם.

על פי "כלכליסט" סוכם כי בימים הקרובים ינסו חברי ש"ס, יהדות התורה והליכוד להגיע להבנות עם האוצר, ובינתיים הדיונים בחוק יוקפאו אלא שבעוד שש"ס מוכנים להגיע לפשרה ומבהירים כי "אנחנו בעד החוק, אלא רוצים לשנותו" גפני מביע התעקשות ומצהיר כי "גם אם יצמצמו אותו לאדם אחד — אני לא אאפשר פגיעה כזו בזכויות אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר