הסערה בבני ברק • חשיפת 'כיכר השבת'

בית הדין מרגיע: "לא מצאנו ביסוס לקיום כת של חוטפים"

לאחר גל שמועות מלחיץ בבני ברק, שנחשף ב'כיכר השבת', בית הדין ששמע את העדויות מרגיע את הציבור ומבהיר כי אין כת מיסיונרית אך יש לשמור על הילדים ולהתלונן על הפוגעים • המכתב (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, בעריש פילמר)

חשיפת "כיכר השבת": סערה של ממש לצד תחושות אימה וחרדה של הורים וילדים התחוללו בשבועות האחרונים ברחבי עיר התורה והחסידות בני ברק בשל גל שמועות ודיווחים על כת אימתנית החוטפת כביכול ילדים קטנים מתעללת בהם ומחדירה להם מסרים של כפירה.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', עדויות רבות של גננות והורים הגיעו לרבנים ועסקנים על מקרים של התעללות ומעשים חמורים בילדים בשכונות - בעיקר מסוימות בעיר.

'כיכר השבת' אף חשף דיון מיוחד שהתקיים בעקבות כך בבית דינו של הגאב"ד הגאון רבי ניסים קרליץ בראשות האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן ורבנים חשובים ששמעו את העדויות, שוחחו עם אנשי מקצוע וישבו על המדוכה.

כעת חושף 'כיכר השבת' מכתב הרגעה של הרבנים חברי בית הדין אל רבני הקהילות בעיר התורה והחסידות המבשר כי לא נמצאו הוכחות של ממש לקיומה של הכת המסתורית.

הרבנים מוסיפים ומדגישים את חשיבות הרגעת הציבור והורי הילדים מחד, תוך המשך השמירה והפיקוח על הילדים והגשת תלונות כלפי הפוגעים בהם.

על המכתב חתומים הגאונים רבי יהודה סילמן, רבי שמואל אליעזר שטרן, רבי שריאל רוזנברג, רבי יעקב פרבשטיין ורבי אברהם צבי הכהן.

נוסח המכתב המלא:

"אל כבוד רבני הקהילות ורבני בתי הכנסיות.

לאחרונה נפוצו שמועות בעירנו כי יש קבוצה מסוכנת המתנכלת לילדי העיר שיחיו ופוגעת בהם גופנית ונפשית מתוך מטרה לטמא את נשמתם ח״ו והדבר גרם לבהלה רבה כצל הורים החוששים לשלום ילדיהם והגיע עד כדי פעולות קיצוניות.

וכדי לברר את הדברים התכנס בית הדין בהרכב מיוחד לחקור ולדרוש שמועות אלו ולעמוד על אמיתות הדברים.
ונתברר לנו כי אכן לצערנו הרב אירעו מקרים שבני בליעל פגעו בילדים וכל מקרה כזה הופנה לטיפול בידי הרשויות המוסמכות לבער פשעים כאלו וביה״ד פעל וממשיך לפעול עד אשר הרשויות ימצו את הדין עם עבריינים אלו.

אך לא מצאנו ביסוס להנחה שמדובר בקבוצה המאורגנת הפועלת מתוך כוונות מסיונריות וכיו״ב.

ומכיוון שאי אפשר לפרסם דברים אלו בראש כל חוצות מטעמים מובנים על כן אנו פונים אל כבוד תורתם למסור מסר להורים המודאגים שאין מקום לחששות מופרזים וק״ו שאין מקום לפעולות קיצוניות כמו השארת ילדים בבית ולא לשולחם למוסדות החינוך.

אך יחד עם זאת יש לעורר את לב ההורים שילדים צריכים השגחה בכל עת הן בהליכתם למוסדות החינוך וחזרתם והן בשעות אחה״צ והן לברר שאין היעדרויות לא מוסברות מהלימודים. בכל מקרה של חשד ח״ו לדבר בלתי תקין יש להתייעץ עם מומחה. הניסיון ללחוץ על ילדים קטנים ולדובב אותם יכול להכניס לפיהם סיפורים ודמיונות שלא היו ולא נבראו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר