עונש פלילי

תקדים: בית המשפט גזר מאסר על סרבן גט

בתי הדין הרבניים היו מורים לאסור סרבני גט, אך היום לראשונה גם בית המשפט גוזר עונש של 15 חודשי מאסר על מאיר גורודצקי המעגן את אשתו - כבר עשרים שנה (משפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

היסטוריה: בית משפט השלום בירושלים הטיל היום (שלישי) עונש של 15 חודשי מאסר בפועל על סרבן הגט מאיר גורודצקי, ושבעה חודשי מאסר נוספים על תנאי.

גורודצקי, המעגן את אשתו מזה עשרים שנה, כבר ישב בכלא במשך 18 שנה - בהוראת בתי הדין הרבניים.

אך הפעם לראשונה, הטיל בית משפט עונש פלילי על סרבן גט. יצוין כי לפני שלושה שבועות הורשע בבית משפט בשל הפרת הוראה חוקית, עבירה שעונשה המירבי הוא שנתיים מאסר.

בפסק הדין כתב השופט ירון מינטקביץ כי "תמיד יהיה מקרה ראשון בו יועמד אדם לדין בגין עבירה מסוימת", וכי "גם אם נצא מהנחה שישנם סרבני גט נוספים, אשר נגדם לא הוגש אישום, ההגנה לא הצביעה על מקרים נוספים דומים לזה שלפניי, של סרבני גט אשר לאורך 20 שנה מפרים ברגל גסה צו שיפוטי, ובוודאי שלא הצביעה על מניע פסול להבחנה בינם ובין הנאשם. משך הזמן הארוך בו מפר הנאשם את צו הגט, והעובדה שגם 18 שנות מאסר לא הביאו אותו לציית לצו הגט, מייחדים את המקרה שלפניי ומצדיקים הגשת אישום, גם אם אין מדובר בצעד שגרתי".

הרשעתו וגזר דינו של גורודצקי התאפשרו בעקבות החלטה של היועץ המשפטי לממשלה בשנת 2016 לפיה לאי ציות לחיוב גט יש היבט פלילי ומכאן התאפשר פסק הדין חסר התקדים ומן הבחינה הזו נעשתה היום היסטוריה בבית המשפט.

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר כי מערכת בתי הדין הרבניים מתכוונת לערער יחד עם פרקליטות המדינה על פסק הדין המקל, ולדרוש להחמיר עם גורודצקי כחלק מהאבק בתופעת סרבני הגט בארץ ובעולם.

כמו כן מערכת בתי הדין הרבניים על כל שלוחותיה תמשיך להיאבק בכל הדרכים והאמצעיים החוקיים והמשפטיים בסרבני הגט עד שהאחרון בהם יתיר את אשתו מעגינותה.

נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו בירך על פסיקת בית משפט השלום ואמר כי "פסק הדין התקדימי של בית המשפט הינו נקודת אור במאבק הבלתי מתפשר של בתי הדין הרבניים בתופעת סרבנות הגט. אני מברך על אמירתו הברורה של בית המשפט כי אדם אשר מסרב לתת חירות לזולתו תישלל אף ממנו חירותו האישית.

"דייני בתי הדין הרבניים ימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה ולא ירתעו מטיפול בתיקים מורכבים המצריכים יד קשה בכדי לצמצם את תופעת הסרבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר