אנטישמיות ביום הכיפורים

המחבל תיעד את פיגוע הירי: "היהודים הם מקור הבעיות"

"היהודים הם מקור כל הבעיות", כך אמר היום (יום כיפור) אחד המחבלים בפיגוע הירי ליד בית הכנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, בו נהרגו לפחות שני בני אדם • צפו בתיעוד שצילם המחבל (אקטואלי)

(צילום: מתוך טוויטר)

"היהודים הם מקור כל הבעיות", כך אמר היום (יום הכיפורים) אחד המחבלים בפיגוע הירי ליד בית הכנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה, בו נהרגו שני בני אדם.

המחבל תיעד את פיגוע הירי, לפחות בשלביו הראשונים, בעת שנסע ברכבו לכיוון בית הכנסת ונכנס לדכון למכירת מזון, שם החל את מסע הירי, תוך שהוא מעביר את התיעוד בזמן אמת באתר סטרימינג.

במהלך התיעוד, לפני הפיגוע, אמר המחבל כי "היהודים הם מקור כל הבעיות", וזאת לאחר שדלת בית הכנסת היתה סגורה בפניו.

כפי שדווח מוקדם יותר, בשעות הצהריים בעיצומו של יום כיפור, נהרגו שני בני אדם בירי ליד בית הכנסת בעיר האלה שבמזרח גרמניה ושני פצועים נוספים פונו לבית החולים המקומי.

מהמשטרה המקומית נמסר כי ההרוגים הם גבר ואישה. עדיין לא ברור האם ההרוגים יהודים.

חשוד אחד במעשה נעצר על ידי המשטרה ובמקביל נערך מצוד אחר חשודים נוספים במעורבות בתקרית שנמלטו במכונית. בתיעוד מהזירה נראה אחד החשודים, חבוש קסדה ואפוד מגן, כשהוא מסתתר מאחורי מכונית ויורה.

התושבים התבקשו להסתגר בבתיהם ותחנת הרכבת המרכזית בעיר - נסגרה. לפי עדי ראייה, לפחות אחד החשודים לבש מדים צבאיים וירה בתת-מקלע. לדבריהם, הוא נשא כמה כלי נשק.

שר החוץ הגרמני הייקו מאס אמר כי אירוע הירי "פגע בליבה של גרמניה. כולנו חייבים לפעול נגד האנטישמיות בארצנו".

יו"ר הקהילה היהודית בעיר סיפר כי התוקפים ניסו לפרוץ לבית הכנסת בזמן תפילת יום הכיפורים, בעת ששהו במקום כ-70 מתפללים, אף נבלמו על ידי המאבטחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפיגוע ואמר כי "פיגוע הטרור נגד הקהילה בהאלה שבגרמניה ביום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, הוא עוד ביטוי לכך שהאנטישמיות באירופה מתגברת".

ראש הממשלה הוסיף: "בשם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לשלטונות בגרמניה להמשיך לפעול בנחישות נגד תופעת האנטישמיות".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס בצאת יום הכיפורים לפיגוע בגרמניה ואמר כי "אנחנו המומים וכואבים את הרצח הנורא בפיגוע האנטישמי בגרמניה היום, בעיצומו של היום הקדוש והמשמעותי מכל עבור יהודים באשר הם בעולם כולו.

הנשיא הוסיף ואמר כי "אנחנו נמשיך ונאבק למען חינוך וזיכרון כנגד האנטישמיות המרימה ראשה שוב ושוב באירופה ובעולם בכלל מתוך ההבנה הברורה כי היא אינה בעיה של העם היהודי בלבד והיא מאיימת בהרסנותה על הקהילה הבינלאומית כולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר