#חנוכנסת

חנוכה עם מתן כהנא: מה למד מיריבו הפוליטי מ'יש עתיד'?

הדרך שלנו להיות "אור לגויים", הדברים שלמד מהחשמונאים ועל צוותי הרפואה שנלחמים בקורונה - הגיבורים שלו • שיחה אישית עם חבר הכנסת מתן כהנא מ'ימינה' • #חנוכנסת, פרק שביעי (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ביום יום, חברי הכנסת מתן כהנא ומאיר כהן הם יריבים פוליטיים, לפחות עד הקמת ממשלת האחדות במאי. כהנא היה בגוש הימין, כהן היה עתיד להתמנות ליושב ראש הכנסת כחלק מהניסיון להדיח את בנימין נתניהו מראשות הממשלה. כעת, לקראת מערכת הבחירות הרביעית, קיים יסוד סביר להניח שראשי מפלגותיהם משתפים פעולה מאחורי הקלעים כדי להקים ממשלה ללא נתניהו - אבל השניים לא נחשבים "שותפים לדרך".

על אף זאת, בריאיון לכתבנו הפוליטי רפאל כהן ב"חנוכנסת", חבר הכנסת מתן כהנא מלא הערכה לראש עיריית דימונה לשעבר, בכיר 'יש עתיד': "כהן חבר במפלגה שחרטה על דגלה את המאבק בנתניהו", סיפר כהנא, "אבל למרות זאת על הקיר בלשכתו תלויה תמונת ראש הממשלה בנימין נתניהו. כששאלתי אותו 'מדוע' הוא השיב לי: 'הוא ראש ממשלת ישראל, וזה מעל הכל'. זו ממלכתיות".

כחלק מאותו עניין, בהתרגש עלינו מערכת בחירות רביעית תוך שנתיים שהיו רעילות במיוחד, קרא מתן כהנא להרגעת הלהבות: "צריך לטהר פה את האווירה, לעבור לשיח של עם אחד, של אחים. להיזכר מה המטרה של כולנו, שהיא להיות פה במדינה יהודית דמוקרטית שרוצים להיות אור לגויים".

הגיבורים של חבר הכנסת מ'ימינה' בחנוכה ה'תשפ"א הם "המלאכים בלבן", הצוותים הרפואיים שמטפלים במסירות בחולי הקורונה. "הם מסכנים את עצמם בעת מגיפה ומטפלים באנשים שחולים במחלה שקטלה 2,900 ישראלים", סיכם.

פרויקט #חנוכנסת >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר