השערורייה המשטרתית

הפקרת החרדי שנעצר לשווא: "עוד כמה שעות הוא היה מת"

בבית החולים שערי צדק הוחלט להותיר בינתיים את יוסף פליישמן באשפוז, בשל כוויות הקור מהם הוא סובל מאז שוחרר והופקר בתום מעצר השווא שלו על ידי שוטרים בירושלים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מיטתו של פליישמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרשת מעצרו והפקרתו של הקשיש החולני: "אם הוא היה נשאר ביער עוד כמה שעות במצב הזה, הוא היה מת!" - את המילים האלו שמעו בני משפחתו של יוסף פליישמן בן ה-66, מרופאי בית החולים בו הוא עדיין מאושפז.

כזכור, ביום חמישי לפנות בוקר פשטו שוטרים על ביתו של פליישמן החולני בשכונת בית ישראל בירושלים, נכנסו אליו ועצרו אותו. לאחר מספר שעות הוא שוחרר, אלא שמאז לא נודעו עקבותיו, הוא הוכרז כנעדר ורק לאחר 15 שעות הוא אותר כשהוא שרוע ביער, והובהל לבית החולים עם פצעי קור.

מהפרטים שבידי 'כיכר השבת' עולה, כי כניסת השוטרים לביתו של פליישמן נעשתה ללא הצגת צו בית משפט כנדרש, ובעת מעצרו סירבו השוטרים לאפשר לו לנעול נעליים, ואמרו לו "בוא ככה".

באשר לנסיבות שחרורו, תחילה טענה המשטרה לתקלה במערכת הזיהוי הוודאי. ועל כך אומר הערב (מוצ"ש) ל'כיכר השבת' גורם במשטרת ירושלים את המילים הבאות: "אני לא מכיר מערכת זיהוי כזו...".

המעצר השערורייתי (ללא קרדיט)

בהמשך המשטרה שינתה גרסה, ובתגובה נוספת היא כתבה כי פליישמן כן זוהה טרם שחרורו, והתברר שלא מדובר באדם שהיה דרוש לחקירה.

יצוין, כי האירוע החריג הוביל להתערבותם של בכירים במשטרה, שהבינו את חומרתו ואת האסון שכמעט נגרם בשל התנהלות השוטרים ששחררו את הקשיש החולני בצד הדרך, כאשר רק בנס הוא אותר על ידי עובר אורח, שהבחין בו שרוע ביער וגופו מכוסה באדמה.

כאור בבית החולים שערי צדק אמרו לבני משפחתו של פליישמן שאם היה חולף זמן מה נוסף הסיפור היה נגמר במותו הוודאי. בשל מצבו הרפואי כעת, הם החליטו להותירו בינתיים באשפוז.

שורה של חברי כנסת, בהם משה ארבל, אוריאל בוסו ובצלאל סמוטריץ', דרשו תשובות ממשטרת ישראל על ההתנהלות המזעזעת במקרה שסימני השאלה בו כה רבים.

פליישמן

יודגש, כי במשטרה לא סיפקו תגובה לטענות העולות מידיעה זו. כשתגיע תגובה כזו, היא תתפרסם. כאמור, בתגובת המשטרה האחרונה, הרשמית, נכתב: "בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן, שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש ולכן נאלצו לעכבו, ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה. לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה, התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, ולכן האיש שוחרר לדרכו מיד".

"בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר, והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר. לצד האמור", מודים במשטרה, "בכוונתנו לבדוק את המקרה, ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר