"תגובה על חיסול סולימאני"

נקמה איראנית? פיצוץ מטען סמוך לשגרירות ישראל בהודו

מכתב שהשאירו מניחי המטען על יד השגרירות הישראלית בהודו חשף את המניע: לדבריהם מדובר בנקמה על חיסולם של מפקד כוח קודס ומדען הגרעין האיראני הבכיר • באירוע לא היו נפגעים (עולם)

(צילום: מתוך טוויטר)

כלי תקשורת בהודו מדווחים כי מפעילי פצצת המטען ליד שגרירות ישראל בהודו השאירו מכתב בו עדכנו כי עשו זאת כנקמה על חיסול הבכירים האיראניים בשנה החולפת.

ביום שישי בצהריים, שעה קלה לפני כניסת השבת, התפוצץ מטען חבלה ליד השגרירות. באירוע לא היו נפגעים ארגון טרור קטן ולא מוכר בשם ג'ייש אל-הינד לקח אחריות על האירוע, אך בהודו חשדו כי מדובר בהטעיה בלבד.

בהמשך מצאו מכתב מוטמן בתוך מעטפה סמוך לשגרירות, בו הזכירו את חיסולם של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ומדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה כסיבה להטמנת המטען.

עוד ציינו במכתב, שהיה באורך של עמוד וחצי, ונכתב "בצורה אקראית בכתב יד מסודר", כי מדובר רק ב"קדימון" המכתב היה ממוען "עבור שגרירות ישראל".

המטען שהתפוצץ אתמול בבירה ההודית היה קטן ממדים יחסית, עם הדף שהגיע למרחק של 20 עד 25 מטרים, וגרם לנזק קל בלבד.

בכירים בישראל אמרו מנגד כי המטען שהתפוצץ ליד השגרירות היה "חובבני ומאולתר", ואישרו כי ייתכן שמדובר בהתארגנות מקומית. "לא נראה שאיראן עומדת מאחורי הפיגוע", אמרו הגורמים.

שגריר ישראל בהודו, רון מלכא, אמר היום כי ייתכן ויש קשר בין הפיצוץ שאירע אמש לפיצוץ שהתרחש גם הוא בסמוך לשגרירות ישראל בהודו ב-2012 שגרם לפציעתה של אזרחית ישראלית. "נכון לעכשיו ההערכה שלנו היא שמדובר באירוע טרור שהיה מכוון לשגרירות הישראלית. למזלנו, אף אחד לא נפגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר