חיפשו עילה

כשלו במבצע מעצרים; עכבו את הכתב. צפו

השעה 04:00, כוחות משטרה נכנסים למספר בתים ב'מאה שערים', לבצע מעצרים - ללא הצלחה; הם חזרו לתחנה, וכתב 'כיכר השבת' יצא לרחוב, לשוחח עם עדי ראייה - וזה מה שקרה (חרדים)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כתב 'כיכר השבת' עוכב, בעילות שונות ומשונות, על ידי בלשי משטרה, לאחר שהבחינו כי הוא מדובב עדי ראייה על פשיטה לשם מעצרים - שכשלה.

המקרה המדובר אירע היום (שלישי), בשעה 04:00 לערך, כאשר חיים גולדברג כתבנו קם לסקר ולתעד מעצרים בשכונת מאה שערים בירושלים, שהרקע להם טרם ברור.

כוחות המשטרה שפשטו על מספר בתים, שבו מהם כלעומת שבאו, בידיים ריקות, לאחר שהמבוקשים לחקירה או למעצרים לא אותרו במקומות בהם היה מידע מודיעיני שהם אמורים להיות.

בסיום המבצע הכושל, כאשר כתב 'כיכר השבת' עמד ברחוב הנביאים ושוחח עם שני עדי ראייה לפשיטה, זינקו לעברו בלשי משטרה, ועכבו אותו במשך כמחצית השעה, למרות שהציג להם את תעודת העיתונאי שברשותו.

"עמדת ליד רכב שמעורב בתאונה", היתה העילה הראשונה והשקרית לעיכובו, בעוד הרכב המדובר אינו שלו - ותאונה כלל לא התרחשה במציאות.

בהמשך הבלשים צילמו את תעודת העיתונאי בטלפון האישי שלהם, ועברו לתירוץ אחר כסיבה לעיכובו של חיים גולדברג. "אתה מעל אלף מטר מהבית, ואסור בסגר", הם אמרו לו, בעוד לעיתונאי הדבר מותר ומעוגן בחוק באופן ברור.

רק בחלוף חצי שעה, כאמור, שוחרר כתב 'כיכר השבת' לדרכו, ללא דו"ח, כשלסיום היה חשוב לבלש להעיר: "אתה מצלם עם המצלמה של הפלאפון? אתה עיתונאי מקצועי, או?...".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו מאפשרים את חופש הסיקור העיתונאי בכלל המוקדים והאירועים, החל ממחאות וכלה באירועים פליליים או חבלניים, ועל כך יעידו מאות אנשי תקשורת, עיתונאים וצלמים בירושלים ובכל רחבי הארץ לאורך השנים".

"במקרה זה נבדק חשד פלילי, בעקבות מידע שהתקבל במשטרה, וכן חשד להפרת תקנות הקורונה, ולכן בוצעה הבדיקה. לאחר שהתבררה זהותו כעיתונאי המבצע את תפקידו ופועל במקום במסגרת עבודתו, הוא שוחרר לדרכו ולא בוצעה כלפיו כל פעולת אכיפה", הוסיפו במשטרה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר