אחרי ראיון גפני

בכיר במפלגתו של גדעון סער: אנחנו 'סגורים' עם יהדות התורה

אחרי הראיון של היו"ר גפני, בו הדגיש כי הפעם התמיכה בנתניהו כרה"מ אחרי הבחירות מסויגת, ולא שלל ישיבה עם לפיד, ב'תקווה חדשה' מדווחים כי כבר סיכמו הכל עם יהדות התורה (פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
סער וגפני, ראשי המפלגות. ארכיון (צילום: Anna Kaplan/ Flash90)

האם יהדות התורה ו'תקווה חדשה', מפלגתו של גדעון סער, סיכמו על הקמת ממשלה אחרי הבחירות, ללא ישראל ביתנו, תוך נטישת נתניהו? כך לפחות אומר גורם בכיר במפלגה החדשה.

הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי מפרסם היום (שני) ב'זמן ישראל' ציטוטים מגורמים בכירים ב'תקווה חדשה', לפיהם "המטרה שלנו, שהיא לסלק את בנימין נתניהו מתפקיד ראש הממשלה, בעצם הושלמה, גם אם הבחירות עוד לא החלו".

לדברי אחד מהם, "לסער יש הסכם חתום עם יהדות התורה על כינון קואליציה משותפת שתקום בראשותו של סער. בקואליציה הזו יהיו חברות כל המפלגות שסער יבקש לצרף, למעט ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן".

"מה שאנחנו רואים בבחירות זו הצגה", הוא מוסיף: "התמונה ברורה לנו. גם המריבות בין סער ונפתלי בנט לא ממש אמיתיות. יש לנו הבנות איתו. הוא איתנו. סער סגור עם יהדות התורה - וזה מה שחוסם את נתניהו. מכאן הכל פתוח".

"נקים ממשלה בראשות סער עם בנט כשר ביטחון ולפיד כשר החוץ, שלא מפריע לחרדים", טוען הגורם. "אם לפיד יקבל 20 מנדטים, תהיה רוטציה בראשות הממשלה בינו ובין סער".

דברים אלו תואמים לכאורה לאלו של יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, אמש בראיון ליאיר שרקי ב'חדשות 12', ש"אנחנו כנראה הולכים עם נתניהו, כנראה, ואני אומר זאת בהסתייגות; נצטרך להביא נתונים לפני הרבנים, כי יש בכל אופן שוני ממה שהיה אז בבחירות הקודמות".

גפני אף סירב לשלול נחרצות ישיבה בממשלה עם האויב הגדול של החרדים בעבר, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, אבל כצפוי כן שלל ישיבה עם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן.

יצוין, כי בשיחה עם 'כיכר השבת' מאשרים גורמים ביהדות התורה כי "מתנהל בענין שיח עם גדעון סער ואנשיו, אך אין עדיין סיכום רשמי כלשהו", 'תקווה חדשה' אמרו בתגובה: "פייק ניוז מוחלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר