בעקבות ההצבעה המסעירה

מקורבי סער ל'כיכר': לא ייחתם הסכם עם נתניהו, באף מצב

אם יו"ר 'תקווה חדשה' שקל לכהן כראש ממשלה שנה ראשונה, לצד נתניהו - מהלך מינויו של אקוניס לשר משפטים, בניגוד להסכם השוויוניות עם כחול לבן ולעמדת היועמ"ש, הסיג אותו לאחור (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סער ונתניהו. ארכיון (צילום: הדס פרוש/אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

החלטת הממשלה היום (שלישי) למנות את אופיר אקוניס מהליכוד לשר המשפטים, בניגוד להסכם השוויוניות עם כחול לבן, מורידה ככל הנראה מסדר היום את האפשרות להקמת ממשלת ימין בהשתתפות ח"כ גדעון סער.

מקורביו של יו"ר מפלגת תקווה חדשה אומרים, בשיחה עם 'כיכר השבת', בעקבות התהפוכות בישיבת הממשלה והסערה שאחריהן: "סער לא יחתום על שום הסכם עם נתניהו, גם אם זה כרוך בהתאבדותו הפוליטית".

"אחרי האירוע היום, כולם מבינים שבלתי אפשרי לחתום על הסכמים כלשהם, באף מצב, עם האיש הזה, בנימין נתניהו", הם מוסיפים ומדגישים.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו העלה להצבעה את מינוי אופיר אקוניס לשר המשפטים, בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, זאת לאחר התעקשות גנץ להציע את עצמו לתפקיד.

כאשר שמו של גנץ נפל ברוב קולות, הביא נתניהו את שמו של איש אמונו השר אקוניס, למורת רוחו וזעמו של היועמ"ש, שטען כי המהלך אינו חוקי. "סתמו לי את הפה", הוא צעק.

גנץ, עם פקיעת מינוי כשר משפטים. ארכיון (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

כעת מתברר, כאמור, כי סערה זו משפיעה ישירות על המצב הפוליטי הרגיש בו נתונה ישראל: שבוע לתום המנדט של נתניהו להרכבת ממשלה, ובימים האחרונים דווח כי גדעון סער שוקלים להיכנס לממשלת ימין, בתנאי שנתניהו יהיה שני ברוטציה.

היום, לאחר הדיון בממשלה, פרסם סער הודעה המסבירה שבכוונתו להצטרף דווקא לממשלת רוטציה של בנט ולפיד. "הסאגה סביב (אי) מינוי שר המשפטים שהגיעה לשיאה עכשיו בישיבת הממשלה ההזויה היא עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון", כתב.

אך בסביבתו של יו"ר מפלגת תקווה חדשה הוסיפו והבהירו, כאמור, כי ההתפתחויות האחרונות קברו את שארית האמון שאולי היתה לנתניהו בעיניהם, ואת הסיכוי לחתום עמו על הסכם של 'ראשות ממשלה חלופית'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר