"אטפל בפצעים". צפו

הח"כים קבעו: הנשיא הבא של מדינת ישראל - יצחק הרצוג

נכדו של הרב הראשי לישראל הגרי"א הלוי הרצוג זצ"ל, ובנו של הנשיא לשעבר, ייכנס בקרוב בשעריו של משכן נשיאי ישראל בירושלים, לאחר שזכה לקולותיהם של רוב הח"כים, שבחרו בחשאיות (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב בסיון תשפ"א | 02.06.21
נאומו של הנשיא הנבחר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

חברי הכנסת הכריעו: הנשיא ה-11 של מדינת ישראל, יהיה יצחק (בוז'י) הרצוג, לאחר שניצח את המועמדת שמולו, מרים פרץ, ברוב מוחץ של 87-26.

ההחלטה, שנפלה מאחורי הפרגוד במליאה, משם שלפו הח"כים את פתקי ההצבעה, הסתמנה ככזו עוד טרם ההודעה הרשמית, כאשר נודע כי הערימה שנותרה עם שמה של פרץ, גדולה משמעותית מזו של הרצוג.

מיד בתום ההצבעה, נשאה פרץ נאום, שהיה נראה כבר אז כ'נאום הפסד', במרכזו ציטטה את הפסוק: "לא בחיל ולא בכוח, כי אם ברוחי אמר השם".

אחרי ההכרעה הרשמית, בירך יו"ר הכנסת, יריב לוין, את הרצוג, ואמר: "ניצחת ברוב גדול, ואני שמח לברך אותך אדוני, עם היבחרך לתפקיד הנשיא. הלכת בדרך אביך, אבל נבחרת בזכות אישיותך".

הנשיא הנכנס מצידו, נשא את הנאום שהכין מראש, אותו פתח כך: "בחרדת קודש ובהתרגשות גדולה, הנני העני ממעש, מקבל עלי את בחירת כנסת ישראל בי לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד-עשר".

"אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מחברותי וחבריי חברי הכנסת על האמון שנתתם בי. אני מקבל עלי את האחריות הכבדה שהטלתם על כתפיי. מקבל את הזכות לשרת את הציבור הישראלי כולו, בתפקיד רם ונישא זה".

בשלב זה התייחס הרצוג למועמדת שהפסידה, ואמר: "אני מודה לגברת מרים פרץ, גיבורה ישראלית, על היותה סמל והשראה לכלל אזרחיות ואזרחי ישראל, לקימה מכאב אין סופי ולבחירה בחיים. מרים, אני מושיט לך יד ומייחל לשיתוף פעולה פורה בינינו, למען החברה הישראלית".

"אזרחיות ואזרחי ישראל", המשיך הנשיא הנכנס: "למדתי את החברה הישראלית לאורכה ולרוחבה, הכרתי מקרוב את המגוון והייחודיות של הפסיפס הישראלי, הנדיר והייחודי, המשלב לא רק את בני כל האמונות, הקבוצות והדתות, אלא את כל האוצרות האדירים שקיבלנו כאן יחד: עושר רוחני, עומק תרבותי, מחשבה ביקורתית, מסורת והתחדשות. אין אפילו אבן אחת בפסיפס היפיפה שלנו שהייתי מוכן או מעז לוותר עליה".

"זו הסיבה שבכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים - כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות; להעצים ולטפח את היצירתיות, היוזמה והמקוריות שלנו; למלא בכל יום את צידת האחדות, הערבות הדדית והזהות משותפת, הנחוצות לנו כל כך במסע שלנו להפוך לחברת מופת. להותיר מרווח נשימה לרוקמי הרוח, היצירה והחלומות. למלא את ישראל בתקווה".

לדבריו, "האתגרים רבים ואין להקל בהם ראש. חיוני לטפל בפצעים שותתי הדם שנפערו בחברה שלנו בתקופה האחרונה; עלינו להגן על מעמדה הבין-לאומי של ישראל ועל שמה הטוב במשפחת העמים; להיאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל; לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו; להתעלות אל גודל שעתה של האומה; ולצאת מן המיצר אל המרחב. זו המהות שלנו, החלוציות שלנו והמחויבות של כולנו לארץ הזו".

"אל המסע הזה אני מביא עמי את כל מרצי, ניסיוני ויכולותיי. את המחויבות ההיסטורית של שרשרת הדורות המשפחתית שלי לנצח ישראל", חתם הרצוג את נאומו.

הרצוג, באולפן 'כיכר השבת', בריאיון על "איחוי השסע בישראל" (ארכיון)

כזכור, המועמדת שמולו, מרים פרץ, שהפסידה לו ברוב עצום, ניסתה בימים האחרונים לעשות חריש עמוק בין 120 בעלי זכות ההצבעה, במסדרונות משכן הכנסת, אך נזכרה מאוחר מדי: הרצוג עבד בקמפיין זה מזה מספר שנים.

להרצוג, כידוע, לא יהיו זרים מבואות משכן נשיאי ישראל בירושלים, אליו ייכנס בקרוב: אביו חיים, מאנשי מפלגת המערך, כיהן כנשיא השישי של המדינה.

פינה חמה קנה הרצוג בלבם של הנציגים החרדים, גם לאור העובדה כי הוא מנהל אורח חיים מסורתי, כנכדו של הגאון רבי יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, שכיהן כרב הראשי לישראל.

הסב הגדול, הגרי"א הרצוג (צילום: מתוך wikipedia)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר