הממשלה תאשר

לבקשת השר כהנא: סוף לשליטה החרדית בוועדה למינוי דיינים

שר הדתות, מתן כהנא, מתכוון לשנות את גוף הבוחר את הדיינים כך שלסיעות החרדיות לא יהיו נציגים בוועדה • בשנה הקרובה צפויים להתמנות שישה דיינים לביה"ד האזורי ושלושה לביה"ד הגדול (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מתן כהנא במליאת הכנסת, אמש (צילום: דוברות הכנסת)

בשנה הקרובה צפויה הוועדה למינוי דיינים למנות שישה דיינים לבית הדין האזורי ושלושה דיינים לבית הדין הגדול, מספר לא מבוטל של דיינים חדשים לאחר תקופת המתנה לא קצרה למינויים חדשים.

אך נראה כי לאחר שנים שהסיעות החרדיות שלטו בוועדה למינוי דיינים, בטח ש"ס שהחזיקה במשרד לשירותי דת בשש השנים האחרונות לצד תפקיד יו"ר הוועדה שהיה בידיו של השר לשעבר הרב יעקב אביטן, הסיעות החרדיות לא יזכו לנציגות בוועדה. עם זאת, מי שימשיכו לכהן כחברי הוועדה אלו הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, נשיא בית הדין הגדול.

הכותרת ב'כיכר השבת', ערב השבעת הממשלה

השר לשירותי דת, מתן כהנא, מתכוון להביא לאישור הממשלה הצעת חוק לשינוי גוף הבוחר. על פי הצעת החוק, מחצית מנציגי הממשלה והכנסת בוועדה יהיו נשים. מאחר ושני נציגי הממשלה הם השרים מתן כהנא וזאב אלקין, הרי שנציגי הכנסת צריכות להיות חברות כנסת. כהנא מתכוון להביא את ההצעה לאישור כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

המהלך של השר כהנא נועד בכדי לקבל שליטה מלאה באמצעות רוב בוועדה למינוי דיינים, כך שהוא לא יצטרך להגיע לדילים עם הסיעות החרדיות בכדי להגיע להסכמות על זהות הדיינים החדשים שימונו לבתי הדין האזוריים ולבית הדין הגדול.

השר כהנא על השאיפות במשרד הדתות

העיתונאי קובי נחשוני דיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות' כי אם המהלך של כהנא יצא אל הפועל הרי שהדתיים והחילונים בוועדה למינוי דיינים יזכו לרוב של שבעה מול ארבעה נציגים חרדים בלבד.

יצוין כי בשנים האחרונות ש"ס המשיכה במסורת של שוויון במינוי הדיינים. שליש דיינים ספרדים, שליש דיינים אשכנזים ושליש דיינים מהציונות הדתית. כעת חוששים בסיעות החרדיות שהשר כהנא יבחר להפר את השוויון ולמנות רוב דיינים מהציונות הדתית, בניהם כאלו המזוהים עם רבני צהר.

כבר ערב השבעת הממשלה חשף 'כיכר השבת' את הכוונה של ראש הממשלה, נפתלי בנט והשר כהנא לבצע מהפך במשרד לשירותי דת ולשנות את גוף הבוחר את הדיינים והרבנים בכדי למנות כאלו המזוהים יותר עם הציונות הדתית הליברלית יותר.

כזכור, בריאיון באולפן 'כיכר השבת' התייחס השר כהנא לשאיפות שלו במשרד לשירותי דת ואמר: "אנסה לשנות את האיזון שהופר בהקשר מינוי רבנים. למנות יותר רבנים מהציונות הדתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר