"הרגשתי רע"

אורבך נבחר ליו"ר הוועדה; באופוזיציה תקפו

ועדת הכנסת בחרה בח"כ אורבך מ'ימינה' לכהן כיו"ר הוועדה. חה"כ סטרוק אמרה: "תדע לך שאין לך כנסת מתפקדת אנו לא מאיישים את הועדות ומחרימים את הדיונים" • צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אורבך בוועדה, היום (צילום: ערוץ כנסת)

ועדת הכנסת בחרה היום (שלישי) בחבר הכנסת מ'ימינה', ניר אורבך, לכהן כיו"ר הוועדה, שישה חברי כנסת תמכו בבחירה ללא מתנגדים ונמנע אחד.

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, אמר על הבחירה: "בחודש האחרון עשיתי מאמצים גדולים לפשר בין הצדדים. אף שזה לא בדיוק התפקיד שלי, נטלתי את משימת הגישור. במוצאי שבת הזמנתי את שני הצדדים לפגישת גישור. הרגשתי אכזבה גדולה כשלא הצלחתי. אני עדיין מושיט יד, וישנם הצעות. יש לי ויכוחים עם חבריי לקואליציה, אני לא אוהב את המצב. אני עדין מנסה להשיג ועדה נוספת".

"כיו"ר הכנסת", הוסיף לוי, "לא יכולתי לתת למצב כזה שהבניין מתפקד חודש ימים ללא ועדות. הוועדות הינם הלב הפועם של הפרלמנט הישראלי. לוי פנה לאורבך ואמר, אנחנו סומכים עליך שתנתב את הוועדה הזו בשום שכל".

ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית, השיבה ליו"ר הכנסת ואמרה, "תדע לך שאין לך כנסת מתפקדת אנחנו לא מאיישים את ועדות הכנסת. אנחנו מחרימים את הדיונים משום שהתנהגתם איתנו בצורה כוחנית בלתי שוויונית ולא הוגנת. המו"מ היה בין כובש לנכבש ולא ניסיונות גישור אמתיים".

דבריה של אורית סטרוק (צילום: ערוץ כנסת)

גם חבר הכנסת מרגי מ"ש, תקף את הקואליציה ואמר, "לא היה כיף להיות ח"כ בחודש האחרון. הרגשתי רע. הכנסת עומדת לאבד את הציבור. מרגי פנה לאורבך ואמר, ראשי הועדות אינם קבלני ביצוע. עמדתי כחומה כנגד דרישות רבות של הקואליציה. מסמך שהוגש אתמול, היה מביש ואסור לו להיכתב. חבל מאוד שהוא יישאר לדיראון לדורות".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר, "לצערי התחלת את תפקידך ברגל שמאל. יחד עם זאת, בתפקידך יש לך הרבה יכולות לתקן עיוותים ולהוות חיץ כנגד חוקים נגד עם ישראל ונגד ארץ ישראל. מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות".

ח"כ איתמר בן גביר דיבר אף הוא נגד הקואליציה, "לפחות חצי מאזרחי ישראל חושבים שגנבו להם את השלטון ואת הכנסת. מתנהגים כלפינו בחוסר הגינות. זה ניצחון לא הגון. למנצח צריך להיות אחוות מנצחים".

ח"כ אופיר סופר אמר, "יש חברי כנסת שיש להם אינטרסים הפוכים מאינטרס ביטחון ישראל .יש פה חברי כנסת אנטי ציונים ותומכי טרור".

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך, הודה על בחירותו ואמר: "לוקח ברצינות את הביקורת שנשמעה על מה שהיה בכנסת בחודש האחרון. השפה הקיצונית והמתלהמת מחוץ לכנסת, מתחילה פה בכנסת. חובה עלינו להוריד את גובה הלהבות. השיח משפיע על המהות. אשתדל לתרום את חלקי למהלך. הכנסת חייבת להוות דוגמא לציבור. נקיים דיונים ענייניים. בעז"ה נעשה ונצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר