"לדעתי יתחילו למכור בשחור"

החרדים מסתערים על חד פעמי, דיברנו איתם

סיבוב בירושלים של ערב החלת גזירות ליברמן • "אין לי מספיק כסף להצטייד בכמות גדולה", שיתף אברך אחד • "יש נכדים רבים, מדיח לא הגיוני בשבילי", הסבירה אחרת • השלישי בטוח שתתפתח תעשייה בשחור (מעניין)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
פושטים על המדפים. חרדי במרכז קניות, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מרכז קניות בירושלים. שעת ערב מוקדמת. בכניסה, לצד מדפים עמוסים בכלים חד פעמיים, פגשתי ביהודית. יהודית היא אישה חילונית לחלוטין. היא אחזת בידיה בעגלת קניות עמוסה בסכו"ם חד פעמי.

"בשביל מה כל הכמות הזו?" שאלתי אותה. לא הופתעתי מתשובתה. היא הסבירה שהממשלה מעלה את המיסים על המוצרים הללו וזה פוגע גם בה כחילונית. "יש לי נכדים", היא סיפרה, "שכאשר הם מגיעים קשה לי לשטוף כלים רבים ולכן אני נוהגת לארח אותם בכלים חד פעמיים". לדבריה, כעת היא מצטיידת בכמות גבוהה, שתספיק לה לתקופה ארוכה.

מסתערים על המדפים

זמן קצר קודם לכן, כשנכנסתי למרכז הקניות ובידי מצלמה, שאלתי אדם חרדי שפגשתי אם בכוונתו לקנות כלים חד פעמיים רבים כי ברצוני לצלם זאת. זו הייתה תשובתו: "אני קונה חד פעמי אבל לא הרבה מאוד, עושה זאת קצר. אין לי מספיק כסף כדי לקנות חד פעמי לשנה שלמה, פשוט אין לי כסף".

באותה חנות פגשתי גם עובד שמסדר במדפים את הכלים החד פעמיים. הוא סיפר לי שבימים האחרונים, אחת ביום בממוצע, מגיעים לסניף שני משאיות של חד פעמי. "זה טרוף מה שקורה כאן", תיאר.

"שתי משאיות בממוצע ביום מגיעות"

בחנות נוספת פגשתי את יהודה, אב ל-10 ילדים משכונת גאולה בירושלים. "פיניתי את המחסן בבית", הוא סיפר לי. "עכשיו כולו מלא בכלים חד פעמיים. אנחנו מקווים שהמיסים לא יעלו אבל מתכוננים. אני בטוח שבסוף גם אם זה יעלה יהיו מכירות ושוק שחור לחד פעמי אבל אני מתכונן".

במאה שערים, בשעה מאוחרת יותר, פגשתי את שמעון, חסיד תולדות הארון ואב ל-10 ילדים. הוא סיפר שראה את הציוץ של ליברמן על ה"מדיח", ואמר: "יש לי 10 ילדים, בשבת אין מדיח, זה שלוש סעודות, זה-60 צלחות למדיח במוצ"ש, זה לא הגיוני".

סיבוב בירושלים של ערב גזירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר