סערה במליאת הכנסת

בנט: "הליכוד עסוקים בירושה"; נתניהו: "שיפסיק להתבכיין"

רה"מ בנט יצא מבידוד בכדי להשתתף בדיון 40 חתימות שארגנה האופוזיציה. בנט תקף את העובדה שחויב לצאת מבידוד ואמר כי "מה שמעניין את האופוזיציה זו פוליטיקה קטנה". נתניהו הגיב (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בטבת תשפ"ב | 27.12.21
(צילום: ערוץ כנסת, דני שם טוב דוברות הכנסת)

האופוזיציה יזמה היום (שני) דיון 40 החתימות, על מדיניות הממשלה הפוגעת בריבונותה של ישראל: פתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים והלוואות ענק לפלסטינים בגובה חצי מיליארד. ראש הממשלה נפתלי בנט, יגיע להשתתף בדיון, למרות היותו חייב בידוד.

בנט אמר בנאומו מיציב המבודדים כי "אלו ימים של מגיפה עולמית בהם הממשלה בראשותי פועלת למען בריאות התושבים והרצף התפקודי והעסקי. את האופוזיציה זה לא מעניין. הם עסוקים בקרבות של הליכודניקים החדשים וחוק ברקת".

"הליכודניקים עסוקים רק בירושה. הם עסוקים בהכל - חוץ משלומם ובריאותם של אזרחי ישראל, כל מה שמעניין את האופוזיציה זו פוליטיקה קטנה".

עוד אמר בנט כי "להביא לפה מבודדי אומיקרון זה מעשה חסר אחריות, הציבור רואה את זה ונבוך". בהמשך אמר כי "כשהייתם בממשלה ביקשתם מהאופוזיציה שלא לקיים דיון כזה, והאופוזיציה הסכימה - אבל אותך, נתניהו, זה לא מעניין. ידבקו אנשים, נסגור עסקים ונסכן חיים. מה לא תעשה בשביל רווח פוליטי קטנוני? חבריי באופוזיציה, הציבור רואה אתכם - ונבוך! הוצאתם אתכם מן הכלל".

בהמשך התייחס לעניין הקונסוליה ואמר כי "הממשלה בראשותי הבהירה שוב ושוב את עמדתה לפיה אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. ירושלים היא בירתה של מדינה אחת, מדינת ישראל. נקודה".

בהמשך פנה לנתניהו ואמר כי "הותרת את מדינת ישראל במצב הקשה ביותר, ודברי הימים ידברו בעניין הזה. הותרתם את איראן בנקודה המתקדמת ביותר בימיה בהעשרת האורניום, אבל עשיתם רעש במקום לדאוג למדינה. אנחנו מתקנים עכשיו".

לסיום אמר: "הכנסת ידעה לתת כתף לממשלה בזמן משבר. בחוץ אין ימין ואין שמאל - אבל אתה, נתניהו, שברת את הכלל הזה ותקפת את המדינה שלנו. אני אחזור עכשיו למה שחשוב: ניהול מדינת ישראל והצלת חיים".

"יכול לקוות שהאופוזיציה תתעשת ותקרא לאנשים להתחסן כי היא נאלמה דום, אתם מביאים אותי ואת אחרים כדי להדביק, אבל אנחנו אנשים אחראים".

בהמשך עלה להגיב ראש האופוזיציה נתניהו ואמר כי "בנט מזגזג בכל החלטה חיונית בעניין הקורונה. בממשלת ההונאה אפילו בנט לא מאמין לבנט.

שרת החינוך שלו היא מכחישת קורונה סדרתית. היא חיבלה במכוון במבצע החיסונים לילדים בבתי הספר. טענו נגדה שהיא הסתירה נתונים גם בפני הציבור וגם בפני הממשלה. אני לא יודע אם זה נכון, אבל אני יודע דבר אחד בוודאות: אם הייתה מושמעת טענה חמורה כזו נגד הממשלה שלנו, כבר הייתה חקירה פלילית מזמן".

עוד אמר: "בנט בלקיחת קרדיט - מאה. בביצועים - אפס". בהמשך טען: "בנט התחייב שעד סוף דצמבר 50% מהילדים 5-11 יהיו מחוסנים. עד עכשיו - פחות מעשרה אחוז. בנט - אפס מוחלט בהישגים".

(צילום: ערוץ כנסת)

"אנחנו גם נלחמנו בקורונה והבאנו מענקים ורשת ביטחון כלכלית. הצלנו אזרחים מחרפת רעב ועסקים מפשיטת רגל. מה אתם עושים? כלום."

עוד הוסיף ואמר כי "בממשלת ההונאה הזאת אומרים לאזרחים שעומדים בפני פשיטת רגל ״להחליף מקצוע״. אני אומר לכם, שרי ממשלת ההונאה, הבלבול והכישלון, אתם אלה שצריכים להחליף מקצוע. אתם בתפקיד הלא נכון, בזמן הלא נכון, עם האנשים הלא נכונים. אתם עומדים המומים וחסרי ישע מול אתגרים אדירים שאין לכם מושג איך להתמודד איתם."

"בזמן שהממשלה הזו נכנעת לאיראן, היא מביאה את איראן לכאן. בנט וסער מחוקקים חוקים איראניים לרמיסת הדמוקרטיה. זה פרויקט אנטי-דמוקרטי מיוחד של בנט וסער שמגרדים את אחוז החסימה! לזה מצטרף הדמוקרט הדגול יאיר לפיד, שהמליך את עצמו לכהונה נוספת בדמוקרטיה התוססת שנקראת יש עתיד".

נתניהו הוסיף ואמר כי "יחד הם מביאים חוק שיטיל צנזורה על הרשתות החברתיות וימנע מאזרחים את חופש הביטוי. חוק כזה אין בשום דמוקרטיה. לא רק אני אומר זאת. אפילו המכון הישראלי לדמוקרטיה, לא בדיוק גוף שמזוהה עם הימין או הליכוד, אמר זאת היום במפורש: "החוק פותח פתח לצנזורה שלטונית. הצעת החוק מאפשרת להסיר תכנים גם מאתרי תוכן ממוסדים, כמו עיתונים ישראלים וזרים, ברמת חודרנות שאינה קיימת באף מדינה אחרת בעולם הדמוקרטי… החוק פוגע בצורה בלתי מידתית בזכות לחופש הביטוי והדעה - מכל קצוות הקשת הפוליטית".

"בנט, סער ולפיד - אתם אלה שפוגעים בדמוקרטיה. אתם אלה שמוציאים את דיבתה של ישראל, ולא אנחנו שנלחמים נגד העריצות שלכם! אתם מדברים? יאיר לפיד שכינה אותי ארדואן, יאיר גולן שקרא למדינה נאצית, מרצ שקוראים להעמיד את חיילי צה״ל לדין - והכל באנגלית - אתם צבועים".

לסיום אמר כי "אנחנו לא שותקים ואנחנו לא נשתוק. אנחנו נמשיך להילחם על הדמוקרטיה. אנחנו נתנגד בכל תוקף לסתימת הפיות ברשתות החברתיות. ואל תחשבו שתנצחו אותנו בחוקים איראניים. אזרחי ישראל יעיפו אתכם בהזדמנות הראשונה, ואנחנו נחזור להנהיג את המדינה בדרך של עוצמה, דרך של חירות ודמוקרטיה אמיתית".

כזכור, בהתחלה ניסו יו"ר הכנסת וראשי הקואליציה, למנוע מראש הממשלה להגיע לדיון 40 החתימות במליאה, בשל היותו חייב בידוד. אך לאחר שהבחינו שבכל מקרה אין להם רוב, הוחלט להביא אותו יחד עם חברת הכנסת שירלי פינטו ולדחות את תחילת הדיון בשעתיים וחצי - לשעה 18:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר